سیستم های کابل کشی

ترانکینگ لگراند و قیمت ترانک

ترانکینگ لگراند

ترانکینگ لگراند (به انگلیسی: Legrand trunking) محصولی پرفروش از شرکت لگراند فرانسه است. به طور کلی ترانکینگ لگراند وسیله ای شامل یک محفظه در بسته است که امکان عبور انواع سیم و کابل و نصب انواع کلید و پریزها را به وسیله کادر های مخصوص و قابل نصب بر روی خود فراهم می کند. ترانکینگ های تولیدی لگراند دارای ابعاد، سایزها و مدل های گوناگونی هستند که در ایران فقط یک مدل با نام DLP به وفور یافت می شود و سایر مدل ها به علت درخواست های کم فقط به صورت سفارشی ارائه می شوند. ترانکینگ DLP لگراند برای اولین بار با رنگ سفید عرضه شد و به علت کیفیت ساخت بسیار بالا، ظاهری مناسب و بالا بودن میزان کارایی آن در سال های اولیه ورود خود موفق شد تبدیل به پرفروش ترین برند ترانکینگ در بازار ایران شود. در سال های 86 و 87 که از حضور ترانک لگراند یک سالی نگذشته بود به دلیل نبود ترانک های ایرانی و قیمت ارزان ترانکینگ های لگراند در آن زمان این محصول لگراند بسیار زود توانست به یک الزام در سیستم های کابل کشی و شبکه برای خریداران تبدیل شود که با مشاهده موفقیت و درخواست بالای خرید ترانکینگ ها، رفته رفته شرکت های گوناگونی در بازار داخلی اقدام به تولید ترانکینگ ها کردند.

ترانکینگ لگراند

ترانکینگ های لگراند در بازار ایران در 4 سایز رایج و پرفروش عرضه می شوند. این سایزها عبارتند از:

  1. ترانک 80×50 لگراند
  2. ترانک 105×50 لگراند
  3. ترانک 150×50 لگراند
  4. ترانک 195×50 لگراند

اگر به عبارات فوق دقت کنید، به طور کلی سایزهای انواع ترانکینگ لگراند به صورت دو عدد ضرب شده نمایش داده می شوند. این اعداد به ترتیب بیانگر عرض و عمق ترانکینگ ها هستند (برای مثال عبارت ترانک 80 در 50 بیانگر وجود عرض 80 میلی متری این ترانک با عمقی 50 میلی متری است) در واقع ترانکینگ های لگراند به غیر از تولید در عرض های مختلف 80،105،150،195 دارای عمق های گوناگونی هستند که بسته به حجم کابلی که قرار است از محفظه ترانک عبور کند توسط خریدار انتخاب می گردند اما از آن جایی که عمق 50 میلی متر به عنوان یک ابعاد استاندارد برای عبور سیم و کابل است وارد کنندگان ترانکینگ های لگراند نیز این عمق را با 4 عرض گوناگون به ایران وارد می کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که ترانکینگ سایز 150 لگراند از ادغام 2 ترانکینگ سایز 80 و ترانکینگ سایز 195 نیز از ادغام دو ترانکینگ سایز 80 به تولید می رسند. این بدین معنی است که به جای استفاده از دو ترانک با سایز 105 به صورت موازی در کنار یکدیگر می توانید با پرداخت هزینه ای اقتصادی تر یک ترانک 195 را خریداری نمایید. هر شاخه ترانکینگ لگراند دارای متراژ دو متری است و در صورتی که فرد نیاز به خرید 11 متر ترانک داشته باشد می بایست متراژ 12 متر را به دلیل وجود شاخه های 2 متری ترانک از فروشنده دریافت کند. پرفروش ترین ترانک لگراند در ایران، ترانکینگ 105×50 لگراند است که امروزه از فروش بالاتری نسبت به سایر سایزها برخوردار است.

درب و بدنه ترانک لگراند

همانطور که ترانکینگ ها با عمق ها و عرض های متفاوتی ساخته می شوند، درب های آن نیز دارای سایزهایی متفاوت است. لگراند فرانسه درب ترانکینگ های سری دی ال پی (DLP) را با سایزهای 65 میلی متر و 85 میلی متر تولید می کند که متناسب با سایز دهانه ترانکینگ می بایست درب آن نیز خریداری گردد. برای مثال بدنه ترانکینگ 105 لگراند در دو نوع متفاوت ساخته می شود که مدل اول ترانکینگ 105×50 لگراند با درب 65 میلی متر و مدل دوم نیز ترانکینگ 105×50 لگراند با درب 85 میلی متر می باشد. سایز درب ترانکینگ لگراند زمانی اهمیت پیدا خواهد کرد که شما قصد خرید کادر برای نصب مکانیزم بر روی ترانکینگ خود داشته باشید. در واقع کادر ترانکینگ ها به علت قرار گرفتن در همان محلی که درب ترانک نصب می شود، می بایست متناسب با سایز درب و سایز دهانه ترانک خریداری شوند.
برخی از ترانکینگ ها توسط لگراند به دو صورت بسته بندی می شوند. اولین نوع این ترانکینگ ها در مدل هایی است که درب و بدنه در قالب یک بسته بندی قرار دارند و در نوع دوم درب و بدنه در بسته بندی های جداگانه به فروش می رسند. برای مثال ترانک سایز 105×50 در ایران به دو صورت یافت می شود که کد 010464 به صورت درب و بدنه در یک بسته بندی کامل قرار دارد و در نوع دیگری همین ترانکینگ با کد 010422 ( بدنه ترانک) و 010522 (درب ترانک) آن وجود دارند.

اکسسوری ترانکینگ لگراند

ترانکینگ لگراند دارای اکسسوری های مختلفی است که به شما کمک می کنند تا ضمن رعایت موارد ایمنی، ظاهر مناسب تری را در محل نصب ترانکینگ ها به وجود آورید. این اکسسوری ها و متعلقات ترانک شامل انواع زاویه داخلی، زاویه خارجی و زاویه تخت هستند که هر یک از آن ها می بایست متناسب با عرض ترانکینگ مورد نظر خریداری گردند. مسدود کننده ترانکینگ (Endcap) که به صورت عامیانه به ته بند معروف اند به شما کمک می کنند تا ابتدا و انتهای ترانکینگ خود را به وسیله آن ها مسدود کنید. از دیگر تجهیزات ترانکینگ لگراند درزگیرهای درب و بدنه هستند که به صورت جداگانه به فروش می رسند. درزگیرها در محل اتصال دو ترانکینگ نصب می شوند تا شکافی را که به صورت یک خط در محل اتصال دو ترانکینگ نمایان است مخفی کنند تا ترانکینگ ها در محل اتصال ظاهری یکنواختی داشته باشند. سه راهی های ترانکینگ های لگراند نیز زمانی استفاده می شوند که قصد گرفتن یک انشعاب در جهتی مخالف را در طول مسیر ترانکینگ لگراند خود داشته باشید که در محل اتصال ترانکینگ افقی و عمودی از یک سه راهی متناسب با سایز ترانکینگ استفاده می گردد. برای نصب انواع کلید، پریز برق و یا پریز شبکه و تلفن بر روی بدنه ترانک لگراند نیاز به خرید یک کادر با ظرفیت مناسب را دارید. کادر ترانکینگ لگراند با ظرفیت های دو، چهار، شش و هشت ماژول تولید می شود که هر دو ماژول امکان نصب یک پریز پهن یا دو پریز باریک را دارد این بدین معنی است که برای نصب 4 پریز برق پهن لگراند نیاز به یک کادر 8 ماژول خواهید داشت. هنگام خرید کادر ترانکینگ لگراند حتماً کادری متناسب با سایز درب ترانکینگ آگاهی داشته باشید تا در هنگام نصب برای شما مشکل ساز نشود.

قیمت ترانکینگ لگراند

قیمت ترانک و ترانکینگ های لگراند به علت کیفیت بسیار بالای تولید معمولا از برندهای داخلی بالاتر است. عدم تغییر رنگ در پس از گذشت زمان، انعطاف پذیری بالا و استفاده از UPVC مقاوم به دلیل جلوگیری از هرگونه شکستگی در صورت تغییرات دما، از جمله موارد کیفی هستند که خریداران بسیاری را دعوت به خرید ترانکینگ های فرانسوی لگراند می کند و به جرات می توان گفت که لگراند تولید کننده باکیفیت ترین ترانکینگ و داکت است. قیمت ترانک و اکسسوری های کامل آن در لیست قیمت ترانکینگ لگراند قرار گرفته است که می توانید از آن بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *