کابل شبکه

تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی لگراند

کابل شبکه اصل legrand

فروش و تولید کابل شبکه لگراند توسط افراد با استفاده از نام و برند لگراند (legrand)، مصرف کنندگان و خریداران را در انتخاب و خرید تجهیزات اورجینال (original) لگراند به تردید می اندازد، به همین خاطر مشتری بدون اطلاعات لازم و آگاهی، با خرید تجهیزات شبکه پسیو تقلبی مانند کابل شبکه ، در آینده دچار خسارات جبران ناپذیری می شود که گاه خریدار را متوجه کابل کشی دوباره، تعویض سوکت ها، هزینه مجدد نصب و … می کند. کابل شبکه لگراند به صورت متفرقه و اصل در ایران به فروش می رسد که هیچگونه نظارتی بر فروش این محصولات نیست. کابل شبکه لگراند در مدل های اصلی و تقلبی، نشانه هایی دارد که می توان به راحتی وجه تمایز بین دو محصول را تشخیص داد. در وضعیت کنونی هم با گسترش تحریم ها علیه ایران، ورود کالاهای برند های معتبری نظیر لگراند به ایران غیر ممکن شده است که باعث به وجود آمدن نیاز در بازار داخلی و در مقابل سو استفاده مجدد برخی افراد شده و ما قصد داریم تا به بررسی تفاوت کابل های شبکه اصلی و تقلبی لگراند بپردازیم.

فروش محصولات لگراند

تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی لگراند

کمپانی لگراند با ورود به ایران شرکت صنایع الکتریکی البرز (legrand) را تاسیس نمود. این شرکت با سیاست های دقیق و فکر شده، نمایندگانی را برای خود تعیین کرد و آن ها را به دو گروه ” نمایندگان کالاهای داخلی” و “نمایندگان کالاهای وارداتی” تقسیم نمود. نمایندگان داخلی لگراند وظیفه پخش تولیدات کارخانه لگراند ایران را داشتند و اجناسی مثل کلید و پریز و فیوزها و … را به فروش می رساندند. نمایندگان وارداتی هم با سفارش کالاها به شرکت البرز، کالاهای خارجی مانند کابل شبکه لگراند، پچ پنل لگراند، کلید پریزهای خاص و… را که از سایر کشورهای دنیا نظیر فرانسه، چین، مجارستان بود را دریافت می کردند. لگراند با نظارت کامل و بازرسی های دائم مانع از پخش تجهیزات غیر اصلی در سطح بازار ایران میشد و در صورت مشاهده تخلف در هر فروشگاهی طبق قوانین و مقررات وزارت بازرگانی با فروشگاه و شخص متخلف برخورد می کرد.

تعطیلی کارخانه صنایع الکتریکی البرز (legrand)

شرکت البرز legrand ( لگراند)

با گسترس تحریم های بین المللی علیه ایران، این شرکت مجبور به تعطیلی کارخانه خود و توقف تولیدات در ایران شد که نمایندگان وارداتی اکنون با کسب نامه نمایندگی رسمی از دفتر لگراند در ایران به صورت سالانه، محصولات این شرکت را از فرانسه وارد می کنند. توقف فعالیت های این شرکت در پخش محصولات، سبب کاهش نظارت های حساس لگراند و سوء استفاده عده ای افراد سودجو شد و این افراد، با استفاده از برند خوش نام لگراند که این خوش نامی حاصل تلاش 40 ساله این شرکت در امر کیفیت و خدمات بود، اقدام به واردات کالاهای تقلبی و فیک کنند. این افراد کابل شبکه، متعلقات ترانک، کلید و پریز و مکانیزم و… را با سفارش به کارخانه های چینی و تولید آن ها، تمام تجهیزات تقلبی را با نصف قیمت لگراند به ایران وارد می کردند و با نام لگراند فرانسه و گاه با قیمتی نزدیک به جنس اصلی به فروش می رساندند که این روند همچنان هم ادامه دارد…

هنگام خرید کابل شبکه لگراند، سوالات زیر به صورت عمومی برای خریدار پیش می آید ؛

  • چه کابل های شبکه ای از برند لگراند در ایران موجود است؟
  • آیا تفاوت خاصی بین ظاهر کابل شبکه اصلی لگراند و فیک به جهت تشخیص این دو وجود دارد؟
  • آیا کابل هایی که با تست فلوک با هد روم بالا به فروش می رسند اصلی هستند؟

انواع کابل شبکه اصلی لگراند در ایران

کابل شبکه

کابل های شبکه اورجینال لگراند

کابل شبکه لگراند در ایران در سه خانواده مختلف (Category) حضور دارند که از لحاظ سرعت انتقال دیتا، پهنای باند، قطر کابل و سطح مقطع هر سیم (AWG)، با یکدیگر متفاوتند. این سه دسته شامل کابل شبکه Cat5e لگراند، کابل شبکه Cat6 لگراند و کابل شبکه Cat6a لگراند است. دقت کنید موضوع بحث ما موارد موجود در کشور ایران است و لگراند کابل های دیگری هم مثل Cat8، و Cat8.1 هم در دنیا عرضه می کند که به دلیل عدم وجود زیر ساخت و قیمت های سرسام آور محصولات High End، این تجهیزات و کابل ها به ایران وارد نمی شوند.

کابل شبکه Cat5e UTP لگراند

بهترین کابل Cat5e خارجی لگراند

کابل شبکه Cat5e لگراند با کد 032751 یک نسخه ارتقاء یافته از کابل Cat5 است که در ایران فقط مدل U/UTP آن عرضه می شود. Unshielded Twisted Pair) UTP) به معنی زوج های به هم پیوسته بدون شیلد است. لگراند در گذشته از این کابل با نام Cat5e UTP اسم میبرد، اما اکنون با نامگذاری دو قسمتی (TP…/…) نسبت به قبل توضیحات بیشتری به ما ارائه می دهد. (…/U) حرف U اول قبل از اعشار، نشان دهنده این است که مابین روکش کلی کابل و تمامی سیم های زیر روکش، هیچ گونه شیلد و فویلی قرار ندارد و UTP بعد از اعشار در سمت راست هم نشان می دهد به دور زوج های این کابل هم چیزی تحت عنوان شیلد و فویل پیچیده نشده است. این محصول توانایی تبادل اطلاعات با سرعت 100Mhz با پهنای باند 1 گیگابیت دارد .

کابل شبکه Cat6 اورجینال لگراند

کابل شبکه Cat6 sftp لگراند فرانسه

کابل شبکه Cat6 UTP لگراند با کد 032754 با روکش LSZH محصول بعدی لگراند است. این کابل هم مانند Cat5e از ساختار U/UTP بهره مند است که فاقد شیلد و فویل است. کابل شبکه Cat6 UTP لگراند از سری کابل های پرفروشی است که بیشتر برای ادارات و موسسات قابل استفاده است که به وسیله شبکه به سیستم های اتوماسیونی متصل هستند. نکته مثبت این کابل؛ روکشی با جنس Low Smoke Zero Halogen) LSZH) است که در هنگام سوختن و آتش گرفتن، هیچ دود سمی ای از این کابل بلند نخواهد شد. گاز هالوژن یکی از گازهای خطرناک است که در صورت استشمام سبب مسمومیت می شود. این کابل می تواند با سرعتی معادل 250Mhz اطلاعات را با پهنای باند 1 گیگابیتی جا به جا کند.

نمونه دیگر این محصول، کابل شبکه Cat6 UTP PVC کد 032755 است که با مقایسه مدل قبل می توان متوجه تفاوت روکش در کابل ها شد. 032755 legrand از روکش PVC استفاده می کند و به همین خاطر از قیمت پایین تری هم نسبت به مدل LSZH برخوردار است. مشخصات فنی این مدل یعنی PVC و LSZH با یکدیگر به غیر از روکش ها مشابه اند.

کابل های شبکه Cat6 شیلد و فویل لگراند

کابل شبکه شیلد و فویل لگراند

کابل شبکه فویل دار Cat6 FTP لگراند از گروه کابل های ضد پارازیت است که با کد 032756 عرضه می گردد. این محصول نسبت به کابل های UTP مقاومت بیشتری از لحاظ ضربه و بدنه دارد. این محصول با توجه به ساختار F/UTP که دارد بر روی تمامی سیم ها به صورت دسته جمعی فویل آلومینیومی و یک لایه پلاستیک قرار داده شده است و به طور واضح تر؛ مابین روکش اصلی کابل و دسته ی سیم های درون کابل یک فویل قرار دارد. روکش این محصول از نوع LSZH است. نمونه دیگری از همین محصول با ساختار کنونی و مشخصات فنی یکسان با کد 032758 به تولید می رسد که تنها تفاوت آن با این کابل در جنس روکش است که به صورت PVC عرضه می شود.

مدل بعدی کابل شبکه لگراند Cat6 SFTP لگراند کد 032757 است که با روکش LSZH توسط لگراند عرضه می شود. این کابل علاوه بر فویل، یک شیلد هم بر روی کلیه ی سیم ها به صورت کلی کشیده است و جزء گروه کابل های شیلد و فویل دار محسوب می شود و قابل استفاده برای مواردیست که نیاز است تا کابل از کنار جریان های برق یا تجهیزاتی که باعث ایجاد نویز می شود عبور کند. نمونه ی دیگر این محصول با روکش PVC و با کد 032759 عرضه می شود.

کابل شبکه Cat6a شیلد و فول لگراند

کابل شبکه اصلی Cat7 لگراند

کابل شبکه Cat6a SFTP لگراند، پر سرعت ترین کابل انتقال دیتا شبکه مسی لگراند در ایران محسوب می شود که عموما برای انتقال صدا و تصویر از آن استفاده می گردد. این محصول قابلیت انتقال دیتا با پهنای باندی معادل 10Gbps و با سرعتی معادل 600Mhz دیتا را جا به جا می کند و تمامی دیتاسنترهای بزرگ و مراکزداده از این کابل استفاده می کنند. به طور کلی این محصول با کد 032777 با ساختار S/FTP ساخته می شود که FTP بعد از اعشار بیانگر وجود فویل به دور هر زوج است و S قبل از آن هم نشان دهنده وجود Sheild در زیر روکش زرد رنگ این کابل، به جهت حفاظت کلی از سیم ها در برابر پارازیت قرار است. این محصول مدل دیگری هم دارد که با کد 032778 و با ساختار F/UTP عرضه می شود.

راه های تشخیص کابل شبکه اورجینال لگراند

تشخیص اصالت کابل شبکه لگراند از طریق رنگ کابل، جنس روکش کابل، نوع جعبه و قرقره، کشور سازنده، وزن، ظاهر کلی کابل و ظاهر شیلد و فویل امکان پذیر است.

شناخت کابل

فرق کابل شبکه اصلی و فیک لگراند

مهم ترین عامل در خرید کابل های لگراند، شناخت خود محصول است. تمامی کابل هایی که تاکنون ذکر شد به کشور ایران وارد شده اند و به غیر از این موارد، کابل دیگه ای در ایران موجود نشده است. مثلا در بعضی مواقع دیده شده که با نام لگراند، کابل شبکه شیلد و فویل با ساختار F/SFTP به فروش رسانده اند که این کابل ها نه توسط لگراند تولید شده و نه در ایران وجود خارجی داشته اند. در موارد دیگر؛ برخی افراد به خاطر حرفه ای تر نشان دادن کابل شبکه Cat5e فیک نسبت به مدل اصلی، کابلی با شیلد و فویل تولید می کنند و با اختلاف قیمت بسیار پایین نسبت به مدل اصلی و با سو استفاده از اطلاعات کم مشتری، برتری را در جنس تقلبی تولید شده توسط خودشان نشان می دهند. مثال دیگر اینکه ؛ کلیه کابل های شبکه utp لگراند که با کد 032755 تولید می شوند که طبق گفته لگراند در وب سایت رسمی خود و در کاتالوگ ها، این محصول در جعبه های 305 متری عرضه می شود بنابراین در عکس فوق شاهد نمونه تقلبی یک کابل شبکه Cat6 utp لگراند هستیم که به صورت قرقره تولید شده که اسناد لگراند این موضوع را رد می کند.

خرید از نماینده رسمی لگراند

هر خریدار ابتدا باید توجه لازم و کافی را به محل خرید محصول خود داشته باشد. فروشگاه و یا دفتری که نامه و یا مجوز نمایندگی از جانب کمپانی تولید کننده را نداشته باشد محل امنی برای خرید نیست و امکان هرگونه سو استفاده برای فروشنده میسر می گردد. بیشتر مواقع هم، افرادی با استفاده از برچسب های عکس تبلیغاتی لگراند و چند قطعه جنس اصلی بر روی دیوارهای فروشگاه خود، خود را به عنوان نماینده رسمی لگراند معرفی می کنند که در عمل جنس فیک به فروش می رسانند. در مواقع دیگر هم، زمانی که مشتری تعداد بالایی از کابل ها یا محصولات را به فروشنده سفارش می دهد، فروشنده مابین محصولات اصلی، الباقی اجناس را از تولیدات به اصطلاح وطنی قرار می دهد! که باید با تحقیق از محل و سابقه فروشنده اطمینان کافی  از محل وی کسب گردد. حتما هنگام خرید از فروشنده خود امضا یا مهر تاییدیه فروشگاه را به جهت اطمینان از اصالت کالا به همراه یک نوشته “کلیه اجناس به شرط اصلی به فروش رسید” درخواست کنید.

رنگ کابل های شبکه اورجینال لگراند

در نگاه اول، بین کابل شبکه لگراند در مدل اصل و تقلبی تفاوت چندانی احساس نمی شود. اما رنگ هم در بسیاری از موارد بیان کننده حقیقت ذاتی یک کابل لگراند است. این شرکت برای حل این مشکل رال رنگ (RAL Color) تمامی کابل های تولیدی خود را به همراه کد رنگ در کاتالوگ اعلام می کند. بر اساس تجربه ما و به طور کلی؛ عمده کابل های غیر اورجینال تولید شده، رنگ های نسبتا پر رنگ تری نسبت به نمونه های اصلی دارند. در برخی اوقات هم کابل آبی اورجینال لگراند را با رنگ آبی آسمانی کمرنگ به صورت تقلبی مشاهده کردیم که بسیار عجیب بوده و تولید کننده حتی حاضر به رعایت رنگ کابل شبکه لگراند هم نبوده است!!!

کد کالادسته (Category)ساختاررنگرال رنگکد رنگ
032751Cat5eU/UTPGrayRAL 7035TIA/EIA
032754Cat6U/UTPBlueRAL 5015TIA/EIA
032755Cat6U/UTPBlueRAL 5015TIA/EIA
032756Cat6F/UTPBlueRAL 5015TIA/EIA
032757Cat6SF/UTPBlueRAL 5015TIA/EIA
032758Cat6F/UTPBlueRAL 5015TIA/EIA
032759Cat6SF/UTPBlueRAL 5015TIA/EIA
032777Cat6AS/FTPYellowRAL 1018TIA/EIA
032778Cat6AF/UTPYellowRAL 1018TIA/EIA

تشخیص جنس بدنه کابل اورجینال ( Legrand )

تفاوت های کابل شبکه legrand

کابل اورجینال لگراند، از جنس محکم تری نسبت به کابل های غیر اصلی ساخته می شود و هیچ گونه حالته لاستیکی و نرمی در ساختار خود ندارد. وقتی به دو کابل شبکه لگراند و فیک از نزدیک نگاه می کنیم کابل تولید شده توسط لگراند دارای بدنه ای محکم و یک دستی نسبت به نمونه تقلبی است. کابل های فیک به دلیل عدم رعایت استاندارد ها در پیچش سیم ها و استفاده از مواد نامرغوب در روکش عمدتاً دارای ناهمواری های بسیاری در سطح بدنه خود هستند.

ظاهرجعبه و قرقره کابل اصل لگراند

کابل شبکه UTP لگراند

کابل شبکه اورجینال لگراند فرانسهدر مورد کلیه کابل های Cat5 و Cat6  فاقد شیلد و فویل (UTP) ؛ رنگ جعبه ی کابل به طور کلی از رنگ نسکافه ای که در اصطلاح بازاری جعبه کاهی گفته می شود به رنگ قرمز -سفید تغییر پیدا کرده است و کابل های قدیمی که با جعبه کاهی تولید می شدند از خط تولید لگراند خارج شده اند. البته کابل های جعبه قرمز جدید لگراند هم در مواردی با طرحی شبیه به کابل های اصلی اخیراً تولید شده اند که خوشبختانه نکته ظاهری متفاوتی بین این کابل ها وجود دارند و به راحتی با دیدن جعبه، می توان تشخیص داد که کابل شبکه تقلبی است. در این مدل ها، اگر به حفره ای که کابل از آن خارج شده دقت کنید، عکس سمت راست از نمونه های فیک است که با ضامن پلاستیکی سفید عرضه می شود و عکس سمت چپ از نمونه های اصلی است. کابل Cat5 لگراند هم با جعبه ای کوچک تر از Cat6 تولید می شوند و جعبه های آن هم از نوع قرمز سفید است. کابل های UTP لگراند با متراژهای 305 متری تماماً در جعبه قرار دارند و به دلیل عدم استفاده از شیلد و فویل می توان این کابل ها را درون جعبه قرار داد. در برخی موارد کابل های بدون شیلد 305 متری لگراند به دور قرقره توسط افراد تولید شده اند که تماماً فیک هستند و تولید آن ها هیچ ارتباطی به کارخانه فرانسوی لگراند ندارد. البته لازم به ذکر است که لگراند کابل های UTP با متراژ 500 متری و 1000 متری هم در سبد کالاهای خود دارد که اصلا در ایران وجود ندارند و باید مراقب باشید تا فروشنده به استناد کاتالوگ لگراند کابل تقلبی خود را به جای اصلی توجیه نکند.

کابل شبکه SFTP لگراند

کابل جنس خوب شبکه لگراند

کابل های SFTP و Cat6 FTP  لگراند با قرقره های قد کوتاه و با چوب سفید مایل به کرم تولید می شوند. این قرقره ها متراژ 500 متری دارند. کلیه قرقره های بلند با چوب های قهوه ای رنگ یا سفید رنگ که گاهی به دور آن ها سلفون براقی هم پیچیده شده است، دلیل واضح بر فیک بودن کابل می باشند. توجه داشته باشید که تمامی کابل های تولید شده لگراند یک برچسب شامل کد کالا، بارکد، متراژ و … را دارند که در نمونه های اصلی بر روی چوب دایره ای شکل روی قرقره چسبانده شده است. در مدل های فیک عمدتاً این برچسب بر روی بدنه کابل چسبانده شده که با نگاه اول می توان فهمید که این عمل خارج از رفتار دائمی لگراند است. این شرکت همچنین به جهت حفاظت از بدنه ی کابل های قرقره ای یک لایه فوم سفید رنگ دور تا دور قرقره به همراه مقدار کمی سلفون به جهت نگهداری فوم قرار می دهد تا در هنگام بارگیری، جابه جایی و برخورد نور خورشید به سطح کابل، هیچگونه خرابی در روکش یا رنگ پریدگی حاصل از نور آفتاب به وجود نیاید. عقلا استفاده از سلفون توسط شرکت بزرگ لگراند که در امر بسته بندی کالاها بسیار با سلیقه و محتاط عمل می کند امری بعید است.

کابل شبکه Cat6a SFTP لگراند

کابل شبکه legrand پرسرعت

کابل های Cat6A لگراند بر خلاف کابل های Cat6 با قرقره های بلند عرضه می شوند. رنگ چوب این قرقره ها، هم رنگ با قرقره های کابل Cat6 یعنی سفید مایل به کرم است که برچسب اطلاعات این محصولات هم بر روی چوب دایره ای شکل قرقره چسبانده شده است. متراژ کابل 500 متر است و با استفاده از یک فوم سفید رنگ و یک لایه سلفون به جهت نگه داشتن فوم محافظت شده است. کابل شبکه های Cat6a که با قرقره های کوتاه، چوب قهوه ای و سلفون عرضه می شوند کاملا فیک هستند.

بسته بندی کابل شبکه اصلی لگراند

لگراند فرانسه با استفاده از یکسری اطلاعات کلی، سعی بر روشن کردن حقایق کابل های شبکه اصلی خود با مدل های تقلبی دارد. یکی از این موارد، وزن اعلام شده کابل ها در کاتالوگ هاست که به کاربر کمک می کند که با استفاده از وزن کلی، متوجه مقدار مس و مقدار مواد به کار رفته در کابل ها شود. این شرکت از مس های free Oxygen در فراوری مس محصولات خود استفاده می کند که با استفاده از این تکنولوژی، از فاصله افتادن بین ملوکول های مس به وسیله هوا در ابعاد میکرون جلوگیری می کند. این کار کمک می کند تا ضمن خالص شدن مس کابل، رسانای قوی تری هم نسبت به مس معمولی وجود داشته باشد که به تبع آن سبب بالاتر رفتن وزن کلی کابل هم می شود. روکش های LSZH هم نسبت به PVC از وزن بیشتری برخوردار هستند

کد کالادسته (Category)ساختارجنس روکشبسته بندیمتراژوزن
032751Cat5eU/UTPPVCکارتن3059kg
032754Cat6U/UTPLSZHکارتن30516kg
032755Cat6U/UTPPVCکارتن30513kg
032756Cat6F/UTPLSZHقرقره50025kg
032757Cat6SF/UTPLSZHقرقره50029kg
032758Cat6F/UTPPVCقرقره50025kg
032759Cat6SF/UTPPVCقرقره50030kg
032777Cat6AS/FTPLSZHقرقره50030kg
032778Cat6AF/UTPLSZHقرقره50025kg

کشور سازنده کابل شبکه لگراند

کشور سازنده کابل اورجینال legrand

لگراند در کشورهای مختلفی نظیر، چین، ترکیه، فرانسه، مجارستان، آلمان، آمریکا، روسیه و … کارخانه تولید تجهیزات خود را دارد. در بازار ایران با استفاده از عدم آگاهی افراد در موارد متعدد از این کشورها سوء استفاده می شود. مثلا کلیه فیوز های مینیاتوری وارداتی به ایران ساخت کارخانه لگراند کشور ترکیه است که پس از تحریم ها، فیوز ها در ایران تولید نشدند و از آن پس نزدیک ترین کشور ترکیه بود و هست. اما برخی با استفاده از این عدم آگاهی ها، فیوز های قدیمی لگراند ایران یا فیوز های ساخت ترکیه را با هک کردن نام فرانسه به مشتری ها با قیمت چندین برابر به فروش می رسانند که خود نیازمند توضیح مفصلی است. کابل های شبکه مختلف لگراند که در ایران وجود دارند در کشورهای چین و فرانسه تولید می شوند. کارخانه چین لگراند هم مانند کارخانه البرز لگراند در ایران، تولید کننده تجهیزات اصلی شرکت لگراند در چین است که به دلایل مختلف مثل نیروی کار ارزان تر و هزینه های کمتر نسبت به فرانسه به این کارخانه واگذار شده است. این کالاها پس از تولید به فرانسه ارسال و از آنجا به کشورهای همسایه ایران فرستاده می شوند و نمایندگان ایران هم با دور زدن تحریم ها به این روش کابل ها و سایر محصولات را خریداری می کنند. کابل های Cat6a به بالا هم به دلیل پیچیدگی در تولید و نیاز به تکنولوژی جدیدتر اروپایی همگی تولید لگراند فرانسه هستند.

تست فلوک کابل شبکه لگراند

اما در پاسخ به سوال سوم؛ بسیاری از خریداران بر این باورند که تست فلوک با هدروم بالا دلیل بر اورجینال بودن کابل می باشد که متاسفانه این باور اشتباه است. زیرا اگر بخواهیم با یک مثال ساده این حقیقت را اثبات کنیم ؛ بسیاری از خودرو های ساخت چین در بازار وجود دارند که قابل مقایسه با کمپانی های آلمانی یا ژاپنی نیستند اما هم خودروی ساخت چین و هم خودروی ساخت آلمان می توانند حرکت کنند و هم میتوانند تا سرعت حداقل 160 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند و چیزی که مطرح است کیفیت است نه حرکت با سرعت خودرو. پس تست فلوک بر روی کابل میتواند سرعت عبور سیگنال و صحت عملکرد کابل را با عدد هدروم مشخص نماید اما هیچگونه ضمانتی در برابر عدم کارکرد کابل در یک تا دو سال آینده به خریدار نمی دهد. زیرا کابل های فیک به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت در روکش، استفاده از آلومینیوم به جای مس در زوج ها و حجم کم شیلد و فویل به جهت محافظت در برابر پارازیت تقریبا بعد از یک تا دو سال با افت شدید سیگنال و گاها با عدم کارکرد همراه می شوند و مصرف کننده را وادار به تعویض و کابل کشی دوباره می کند که با هزینه و دردسرهایی همراه است که بهتر است با دقت در خرید توسط خریدار از این هزینه و دردسر ها جلوگیری کرد.

تست فلوک کابل شبکه لگراند اصل

در بازار کابل های شبکه فیک، با نام Fluke Pass وجود دارند که ساخت لگراند نیستند و بسیار شبیه به مدل های اصلی هستند و فقط تست فلوک را پاس می کنند. دستگاه تست فلوک هم دارای موارد متعدد و مختلفی است که می توان به راحتی نتیجه بدترین کابل را هم pass کرد. تست چنل و پرمننت دو مدل تست در دستگاه فلوک هستند که با یکدیگر متفاوت اند. تست فلوک در حالت پرمننت، بسیار سخت تر از حالت چنل است. به همین دلیل برخی با تنظیم دستگاه در حالت چنل، وانمود می کنند که این کابل فلوک پاس است. روش بعدی تنظیم متفاوت دستگاه فلوک با کابل مورد بررسی است. به عبارت دیگر برخی افراد دستگاه فلوک را در حالت Cat5e Utp تنظیم می کنند و با آن کابل شبکه Cat6 UTP را تست می گیرند که قطع به یقین این تست در حالت پرمننت هم پاس خواهد شد.

22 دیدگاه برای “تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی لگراند

  1. ali roohi گفت:

    سلام
    خواستم از مقاله جامعى كه نوشتيد تشكر كنم، راستش ما هم ميخواستيم كابل لگراند بخريم كه هرجا رفتيم به قولى هيچ ماس بندى نميگفت ماستم ترشه تا اينكه با وب سايت شما آشنا شدم و مقالتون رو خوندم و وقتي دوباره به بازار رفتم فهميدم كه خيلي از مغازه ها دارن كابل تقلبى ميفروشن حتى ديجى كالا رو هم چك كردم همينطور بود
    براى همين به خودتون زنگ زدم و برام دو حلقه كابل فرستاديد كه واقعيتش اولش بازم شك داشتم اما بعد از اينكه تحويل گرفتم ظاهرش هم معلوم بود كه كابل اصليه
    اما خب الان بعد از گذشت يك ماه گفتم بيام اينجا و ازتون تشكر كنم

    خدا قوت

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام جناب آقای روحی عزیز
      خیلی خوش حالم از اینکه مشتری خوبی مثل شما داریم. بله متاسفانه توی بازار به یک نحوی باید اجاره های مغازه ها در بیاد و برخی از فروشنده ها کارهای غیرمنطقی و خلاف اصول اخلاقی انجام می دهند. به هر حال همین که موفق شدیم تفاوت کابل های اصلی و تقلبی رو توی یک مقاله جامع برای آگاهی عموم قرار بدیم تا مانع از اینطور رفتارها و سوء استفاده ها بشیم برای ما باعث خشنودی شده
      موفق باشید

  2. مهدی گفت:

    خواستم از مقاله شما تشکر کنم
    کاملا مفید بود

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام آقا مهدی عزیز
      خیلی متشکرم بابت نظر لطفی که دارید
      موفق باشید

  3. مرکز حفاظتی فاش گفت:

    ممنونم
    مقاله مفیدی برای من بود
    استفاده بردم

  4. عباس فلاحتی گفت:

    سلام روزبخیر
    من هم کابل شبکه اصلی میخواستم اما قبلش میتونم نامه نمایندگی شما رو ببینم؟
    ممنون میشم

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام دوست و همکار عزیز

      اگر مقاله “نماینده رسمی لگراند کیست” موجود در این وب سایت رو مطالعه بفرمایید متوجه خواهید شد که لگراند در حال حاضر فعالیتی در ایران ندارد. این یعنی چیزی تحت عنوان نماینده رسمی لگراند یا نامه نمایندگی هم وجود خارجی ندارد.
      ما نیز در حال حاضر نماینده نیستیم اما محصولات اصلی لگراند رو با مهر و امضای شرکتی با ضمانت نامه فروش کالای اصلی لگراند به شما ارائه می کنیم.

      موفق باشید

  5. حسن میرزایی گفت:

    هنوز کابل شبکه Cat5e UTP لگراند اصلی در بازار هست؟ شما موجود دارید؟

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام و درود آقای میرزایی

      بله کابل شبکه Cat5e UTP اصلی در بازار موجود است. ما هم به تعداد محدود موجود داریم.

  6. هادی فدائی گفت:

    سلام ممنون از این مقاله بسیار مفید این کار شما بسیار با ارزشه و خیلی کمک من کرد
    فقط متوجه یه قسمت نشدم اونم درباره تفاوت خم شدن کابل اصلی و فیک میباشد من با کابلی را کار کردم که از لحاظ ظاهری ناهمواری داشت اما از لحاظ خم شدن شبیه کابلهای اصلی بود و جنسش سخت بوده
    امکانش وجود داره این مورد رو توضیح بدید ممنونم

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام آقای فدائی گرامی
      تشخیص کابل شبکه اصلی از راه دور انصافاً کار بسیار دشواریست. اما در پاسخ به شما باید گفت که نمیتوان یک عامل خاص رو به عنوان مبنا قرار داد و به وسیله اون اصلی یا فرعی بودن کابل شبکه رو مشخص نمود. چون همگی عوامل کیفی در کنار هم کابل شبکه اصلی رو میسازند.
      موفق باشید

  7. علیپور گفت:

    ممنون از شما. واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلامت باشین. از شما هم بابت مطالعه این مقاله ممنونیم

      موفق باشید

  8. حسین عباسیان امیری گفت:

    سلام. ممنون از اطلاعات جامع و زیباتون.

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام خواهش می کنم قربان. ممنون بابت وقتی که گذاشتید

  9. someone گفت:

    خیلی ممنون بابت مطلب من یه بار از شما خرید داشتم و واقعا راضی هستم ولی متاسفانه پچ کورد لگراند رو از شما تهیه نکردم
    خواستم اگر امکانش هست مطلبی هم در مورد تفاوت پچ کورد اصلی با تقلبی بزارید البته همراه عکس
    خیلی ممنون

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام دوست عزیز

      ممنونم از شما. چشم در اسرع وقت مقاله درخواستی شما در وب سایت نوشته خواهد شد.

  10. علیرضا گفت:

    بسیار عالی و مفید
    و به نظرم شما رو با سایر فروشندگان کاملا متمایز میکنه.

    و ممنونم از وقت که گذاشتید برای نوشتن این مقاله
    ادامه بدید به کارتون این یعنی مشتری مداری و توجه به پول و هزینه مشتری نه فقط فکر سود بودن و فروختن.

  11. Ipnet گفت:

    مقاله جامعی بود ،
    ممنون
    در صورت امکان روی ایمیل من شماره تماستون را ارسال کنید .

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از شما. حتماً

  12. vaa گفت:

    سلام بسیار عالی — در مورد نگزنس هم مطبی مثل این تهیه کنید چون اونم ابهام زیاد داره

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      درود بر شما
      حتماً در آینده ای نزدیک بنا به درخواست شما مطالبی رو در خصوص برند نگزنس هم اضافه خواهیم کرد. ممنون از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *