رک

راهنمای خرید رک لگراند

خرید رک شبکه لگراند

شرکت فرانسوی لگراند legrand تولید کننده انواع تجهیزات شبکه از جمله رک ( Rack ) ، پچ پنل ، کابل شبکه و کلیه تجهیزات مورد نیاز دیتاسنترها و مراکز انتقال داده می باشد . فروش تجهیزات شبکه لگراند ، در 180 کشور دنیا به صورت مستقیم انجام می پذیرد که خود نشان از وسعت این شرکت در پخش محصولات در سطح جهانی است. تمرکز دقیق بر تولید کالاهای با کیفیت از جمله اهداف شرکت لگراند بوده و هست که با گذشت زمان از کالاهای خریداری شده از لگراند ، روز به روز حقیقت آن برای مصرف کننده محصول روشن تر می شود. در این مقاله ما قصد داریم تا یکی از محصولات مهم شبکه یعنی رک های شرکت لگراند را به طور کامل بررسی کنیم.

مزایای خرید رک لگراند

خرید رک لگراند

رک های لگراند نسبت به سایر برند ها از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند .لگراند با استفاده از ورق های گالوانیزه با کیفیت و مقاوم رک های خود را تولید می کند که این ورق ها صرفا به جهت استفاده در رک ها تولید می شوند . سطح یک نواخت و صاف بدنه رک بیانگر استفاده از مواد مرغوب در تولید رک ها است . در بسیاری از برند ها شاهد مونتاژ نادرست و استفاده از لولاهای بی کیفیت در اتصال درب به رک هستیم تا جایی که درب شیشه ای در ابتدای خرید با مشکل ریگلاژ مواجه است و استفاده از لولاهای ضعیف در مواقعی سبب جدا شدن درب از رک می شود که لگراند با استفاده از لولا های مخصوص رک و شیشه ، این مشکلات را حل کرده و با تست های متعدد در نهایت محصول سالم را به مشتری تحویل می دهد. امنیت درب رک ها از دیگر مواردیست که لگراند به آن اهمیت زیادی می دهد و سیستم های قفل الکترونیکی (fingerprint) و قفل های معمولی را با کیفیت بالا و بدون خرابی بر روی درب های رک نصب می کند. به جهت آشنایی با موارد و مشخصاتی که نیاز است هنگام خرید یک رک بدانید را در مقاله “رک چیست” موجود در این وب سایت مطالعه فرمایید.

قیمت رک لگراند

با افزایش نرخ ارز ، قیمت رک های لگراند همانند سایر کالاها افزایش یافت که خرید این رک ها برای استفاده های معمول توصیه نمی شود و فقط زمانی ارزش پیدا می کند که کارفرما اهمیت زیادی بر کیفیت کالای درخواستی به دلیل محافظ از تجهیزات اکیتو حساس قائل باشد لازم به ذکر هست قیمت های رک های برند های معتبر جهانی نزدیک بهم بوده و لگراند اختلاف فاحشی از لحاظ قیمت و کیفیت با دیگر برند ها ندارد.

معرفی کارخانه های رک لگراند ( legrand rack )

تولیدکنندگان رک های لگراند

شرکت بین الملی لگراند به دلیل حجم بالای نیاز و پاسخ دهی به درخواست های جهانی ، در هر زمینه ای شرکت های زیر مجموعه بسیاری دارد که عمده این شرکت ها از کشور های اروپایی و آمریکایی هستند و در حال حاظر بیش از 46 کمپانی توسط لگراند خریداری شده است. سود سالیانه حدود 5/5 میلیارد یورویی حاصل از فروش کلی لگراند سبب شده تا این شرکت همچنان به فکر خرید دیگر کارخانه ها و شرکت های بزرگ دنیا باشد. کارخانه های تولید کننده رک لگراند به ترتیب؛ لگراند فرانسه (Legrand) ،اورترونیکز آمریکا (Ortronics) ، استپ ترکیه (Estap) ، مینکلز فرانسه (Minkels) ، اس جی سنگاپور (Sj) به طور کلی تولید کننده انواع رک های لگراند هستند.

رک های لگراند از لحاظ کاربری

شرکت فرانسوی لگراند کلیه رک های خود را به جهت احترام به حقوق مشتری و انتخاب گزینه مناسب هنگام خرید از لحاظ کاربری و موارد استفاده به دو نوع معمولی و دیتاسنتری تقسیم می کند که خریدار بسته به نیاز و کاری که دارد رک مورد نیاز خود را برای یک مجموعه کوچک یا سازمان بزرگ خریداری کند. رک های معمولی قیمت پایین تری نسبت به مدل های دیتاسنتری دارند که علت آن امکانات کمتر و تکنولوژی های خاصی است که در رک های دیتاسنتری به کار می رود و رک های معمولی از آن بی بهره اند.

رک معمولی لگراند

رک های معمولی لگراند برای مصارف غیر حرفه ای و عمومی مثل ادارات ، شرکت ها و بانک ها مورد استفاده قرار می گیرند. از این رک ها به عنوان محفظه نگهدارنده برای تعداد محدودی از پچ پنل ، سوییچ ، مودم و سایر لوازم استفاده می شود که این لوازم و قطعات از خود گرمای زیادی تولید نمی کنند به همین جهت عمل تهویه با استفاده از یک یا چند فن به راحتی انجام می شود.از طرف دیگر این رک ها به دلیل حجم کم سیم های ورودی و خروجی ،معمولا فاقد تجهیزات مدیریت کابل حرفه ای هستند . لگراند این رک ها را برای پاسخ به نیاز مشتری به چند مدل تقسیم کرده که در ادامه همین مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

رک مخصوص دیتاسنتر

رک های مخصوص دیتاسنتر لگراند

خرید رک مخصوص دیتاسنتر (Datacenter’s Rack) همانطور که از نام آن پیداست، به جهت استفاده در مراکز بزرگ یا دیتاسنترها انجام می شود. این رک ها مدل هایی دارند که تا 47 یونیت فضا به جهت قرار دادن قطعات با عمق های مختلفی تامین می کنند و به گونه ای طراحی شده اند که اگر تمامی این فضا با سرورهای پردازش داده پر شوند در صورت بالا رفتن دما با انواع سیستم های تهویه و روش های گوناگون ، فضای درونی رک به راحتی خنک شود. لازم به ذکر است که این رک ها از سیستم های مختلف و کاربردی زیادی به همراه اکسسوری های مختلف به جهت توزیع برق ، مدیریت کابل ها ، تهویه و … پشتیبانی می کنند.

خانواده رک های لگراند

مدل های رک های لگراند

به طور کلی رک های لگراند در پنج خانواده (سری) مختلف با نام های لینکئو (Linkeo) ، ال سی اس 2 (LCS2)، بتی رک (Bati-Rack)، التیس (Altis)  و رک های تخصصی سری دیتاسنتر Minkels تولید می شوند که از لحاظ قیمت ، امکانات ، تجهیزات، ابعاد و ظرفیت و همچنین ظاهر با یکدیگر متفاوت اند. هر کدام از سری ها متشکل از چندین رک با سایز ، ابعاد و قابلیت های مختلف است که در انواع دیتاسنتری و معمولی تولید می شوند .این کار ضمن تفکیک هوشمندانه محصولات به خاطر رابط کاربری ، سبب راحتی در انتخاب مشتری نیز می شود . مثلا شخصی اگر برای پروژه خود نیاز به یک رک با خاصیت مقاومت در برابر آب داشته باشد پس از بررسی رک های لگراند ، مستقیما سراغ رک های سری آلتیس این کمپانی می رود .

سری لینکئو لگراند Legrand linkeo

رک های ارزان لگراند

خانواده رک های لینکئو ؛ ارزان ترین رک لگراند و از سری رک های اقتصادی این شرکت هستند که مناسب برای مصارف عمومی و غیر حرفه ای می باشند. این گروه از رک های لگراند به صورت ایستاده و دیواری تولید می شوند که ظرفیت متفاوتی با یکدیگر دارند و قابل استفاده در مواردی اند که ظاهر رک از اهمیت چندانی برخوردار نیست .این گروه از رک ها در مدل ایستاده تا 42 یونیت و در مدل های دیواری حداکثر تا 16 یونیت ظرفیت دارند. قابلیت جالب این سری از رک ها نوع بسته بندی آن است که به انتخاب مشتری می تواند به صورت فول پک ( Fullpack ) و یا به صورت فلت پک (Flatpack) باشد.تفاوت این مدل از بسته بندی ها در این است که مدل فول پک؛ مدل رایج و سنتی است که رک به صورت اسمبل شده تحویل مشتری می گردد و فلت پک یک مدل بسته بندی به صورت تخت است که امکان حمل و نقل آسان ، انبار کردن ساده و حداکثر حفاظت از قطعات و بدنه رک را در طول حمل نقل و نگهداری در انبار به مدت طولانی فراهم می کند .

 سری LCS2 لگراند

رک های سری LCS2 لگراند، از خانواده رک های حرفه ای لگراند هستند که به صورت ایستاده و دیواری عرضه می شوند .این رک ها را می توان با 180 رال رنگ مختلف در صورت تعریف پروژه هایی با تعداد رک بالا به لگراند سفارش داد.

رک های دیواری

رک دیواری legrand

مدل دیواری این خانواده در دو نوع پشت ثابت (Fix) و لولا دار (Pivoting) تولید می شود که در مدل فیکس ، رک بر روی دیوار پیچ شده و فقط از طریق درب جلویی می توان به درون رک دسترسی داشت اما در مدل پیووت (لولا دار) می توان از پشت، رک را همانند یک در باز و به محتویات داخلی از پشت دسترسی پیدا کرد. لولاهای پشتی این رک ها به قدری مقاوم است که می توانند وزن رک را با تجهیزات کامل ( پچ پنل ، سرور ، سوییچ ) بر روی خود نگه دارند که البته نصب رک هم می بایست به درستی بر روی دیوار انجام شود.

رک ایستاده

رک مخصوص سرور لگراند

 مدل های ایستاده هم در 4 مدل مختلف تولید می شوند که عبارتند از: تک درب، دو درب، دوقلو و دیتاسنتری که از ظرفیت های بالا 24 یونیت تا 47 یونیت تشکیل می شوند . این رک ها قابلیت نصب انواع سیستم های مدیریت کابل را بر روی خود دارند که در برخی محصولات مثل مدل های دو قلو این تجهیزات به صورت پیش فرض نصب هستند . درب رک های ایستاده در دو نوع شیشه ای و در برخی مدل ها توری است . رک هایی با درب توری معمولا در دیتاسنتر هایی استفاده می شود که دارای راهروی هوا خنک هستند تا با استفاده از این قابلیت بتوانند دمای درون رک را به وسیله جریان هوای سرد درون راهرو پایین نگه دارند. درب پشتی این محصولات هم ماژولار است و قابلیت باز و بسته شدن را دارند و می توان در هنگام سفارش و خرید به جای درب های فلزی معمولی ، درخواست تحویل رک با درب پشتی توری را به لگراند داد. از دیگر مدل های رک های ایستاده لگراند سری LCS2 می توان به رک های حرفه ای دیتاسنتری اشاره کرد که می توانند حجم بسیار بالایی از کابل را تا (800 کابل) مدیریت کنند . این رک ها فقط از ستون های نگهدارنده تجهیزات تشکیل شده اند و هیچ گونه بدنه فلزی ای برای آن ها تعبیه نشده است و در برخی مدل ها تجهیزات کامل مدیریت کابل برای آن ها طراحی و قرار داده شده است.

 سری آلتیس لگراند (Legrand Altis)

رک ضد آب لگراند

رک های سری آلتیس لگراند رک هایی هستند که می توان از آن ها در محیط هایی که در معرض رطوبت یا ضربه هستند استفاده کرد . این رک ها بدنه بسیار مقاومی دارند و موفق به دریافت استاندارد های IP55 و IK10 شده اند و با درهای شیشه ای به جهت سهولت در بررسی وضعیت داخلی رک ها عرضه می شوند . تنها سایز قابل ارائه این محصول 42 یونیت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *