پچ پنل

پچ پنل لگراند

پچ پنل لگراند

پچ پنل لگراند (legrand patch panel) به منظور استفاده در شبکه های کابلی مسی، فیبرنوری، تلفن و مالتی مدیا به تولید می رسد. این شرکت سالانه با تولید میلیون ها مدل پچ پنل لگراند نیاز بازار جهانی را تامین می کند. اگر گشتی در بازار فروش تجهیزات شبکه بزنید، بیش از 90 درصد پچ پنل های موجود در بازار به جهت استفاده در سیستم های فیبرنوری، شبکه های مسی و تلفن قابل عرضه هستند که البته این به دلیل تقاضای بالای این گروه از محصولات است. با این حال بسیاری از شرکت های بزرگ هم فقط این سه مدل پچ پنل را تولید و روانه بازار می کنند که این شرکت بر خلاف رقبای خود، تولید پچ پنل های لگراند خود را مختص به استفاده در این سه گروه نکرده و با نوآوری هایی، پچ پنل های HDMI ،USB ،Audio و VGA را به عنوان یک راه حل بزرگ و کاربردی در دیتاسنترها، سیستم های مانیتورینگ و سایر کاربری ها ارائه می کند. به طور کلی شرکت لگراند تمامی تجهیزات شبکه خود را در دو سری LCS2 و LCS3 به تولید می رساند. سری LCS2 یک خانواده بزرگ شامل تجهیزات و راه حل های مختلف کابل کشی شبکه است که لگراند در سال 2008 از آن رونمایی کرد. پچ پنل لگراند سری ال سی اس 2 قابلیت های متعدد و فراوانی دارند که تاکنون نیز پاسخگوی نیاز تمامی دیتاسنترها و مراکز انتقال داده بوده است. نسل بعدی تجهیزات شبکه لگراند با نام LCS3 در سال 2017 با بهبودهای بسیار زیاد و با راه حل های جدید توسط لگراند معرفی شد که در حال حاظر جزو مدرن ترین تجهیزات شبکه لگراند محسوب می شود.

پچ پنل چیست؟

پچ پنل چیست

پچ پنل؛ پنل های فلزی یک یونیت هستند که از لحاظ کاربرد، تعداد پورت، کتگوری، پشتیبانی از شیلد، اندازه و بسته بندی به موارد مختلفی تقسیم بندی می شوند. عمده ترین دلیل استفاده از پچ پنل در شبکه های فیبرنوری، مسی و تلفنی سر و سامان دادن به کابل های فیبر نوری و کابل های شبکه مسی در رک های شبکه می باشد. اگر بخواهیم اهمیت استفاده از پچ پنل را با ذکر مثالی بیان کنیم؛ فرض کنید که در یک اداره تعدادی اتاق وجود دارد که نصاب شبکه تعدادی کیستون را بر روی دیوارهای هر اتاق به جهت اتصال کامپیوترهای کاربران به شبکه نصب می کند که تمامی این کیستون ها به وسیله کابل شبکه به رک وارد می شوند که معمولا تعدادی از کیستون های نصب شده به صورت بلااستفاده هستند و برای زمانی در نظر گرفته شده اند که نیاز است شخص یا اشخاصی به عنوان کاربر جدید به شبکه اضافه شوند. وظیفه پچ پنل در اینجا مرتب کردن و در دسترس قرار دادن تمامی نود های شبکه به صورت ردیفی است که این کار سهولت در عیب یابی و جابه جایی نود ها را برای یک تکنسین ممکن می سازد. از طرفی اتصال کاربران جدید به شبکه به راحتی و با اتصال یک پچ کورد به شبکه قابل انجام است که با توجه به وجود شماره های مشترک بر روی پچ پنل و بر روی هر کیستون درون اتاق ها می توان به راحتی نود مورد نظر را شناسایی و به شبکه متصل نمود.

پچ پنل تلفنی لگراند

پچ پنل تلفنی لگراند

پچ پنل تلفنی لگراند که به آن ویس پنل ( Voice Panel ) هم می گویند در دو مدل آنالوگ (کد 033530) و دیجیتال (کد 033531) عرضه می شوند این پچ پنل ها از نوع 48 پورت بوده و قابلیت اتصال به سیستم های تلفنی را با پشتیبانی از سوکت های RJ45 و RJ11 را دارند که این شرکت در شرح پچ پنل های تلفنی اضافه می کند که تمامی پورت ها از RJ45 پشتیبانی می کنند که همزمان امکان اتصال سوکت های تلفن RJ11 نیز بر روی همین پورت ها را فراهم می کند. مدل دیگری از ویس پنل تلفنی لگراند وجود دارد که با 50 پورت و با پشتیبانی از 110 کانتکت با کد 033579 عرضه می شود. از پچ پنل تلفنی لگراند در مدل دیجیتال به جهت استفاده در سیستم های سانترال استفاده می گردد که امکان نصب یک خط تلفن بر روی هر پورت را فراهم می کند. مدل آنالوگ این پچ پنل لگراند نیز امکان اتصال 2 خط مجزا بر روی هر پورت را دارد. جنس بدنه تمامی این محصولات از جنس فلز است و هر کدام به میزان 1 یونیت فضا را اشغال می کنند. در کشور ایران تنها مدل موجود و قابل ارائه کد 033531 است که نسبت به دیگر مدل ها تقاضای بیشتری دارد.

پچ پنل Cat5e لگراند

پچ پنل cat5e utp لگراند

از ساختار و کابل شبکه Cat5e به منظور استفاده در محیط هایی که نیاز به یک سیستم نرمال دارند استفاده می شود که عمده مشتریان این کتگوری، به طور متوسط ادارات کوچک و دفاتر هستند. پچ پنل های Cat5e لگراند به جهت پاسخگویی به نیاز این دسته از مصرف کنندگان در مدل های مختلفی تولید می گردند. شرکت لگراند از این پچ پنل ها با قابلیت نصب سریع یاد می کند که دراصلاح نیز به آن Quick fixing می گویند. علت این ادعای لگراند عدم نیاز به هیچ گونه ابزار ( tool free ) در هنگام نصب است که پچ پنل لگراند را نسبت به سایر برند ها متمایز می کند که در نتیجه سرعت بالاتری در نصب این محصولات را فراهم می آورد. به طور کلی تمامی پچ پنل های Cat5e لگراند که در خانواده LCS2 جای دارند در 4 مدل مختلف تولید می شوند که اولین مدل آن پچ پنل Cat5e UTP لگراند با کد 033551 است که از 24 پورت بدون پشتیبانی از شیلد و فویل تشکیل شده است. هر کیستون این پچ پنل امکان نصب 8 کانتکت (4 زوج) را بر روی خود دارد.

مدل دوم پچ پنل Cat5e FTP لگراند با کد 033552 همانند محصول قبلی از 24 پورت در یونیت های 6 تایی تشکیل شده که همانطور که از نام آن پیداست بر خلاف محصول قبل امکان نصب کابل های کت 5 فویلدار Cat5 FTP را فراهم می کند. هر کیستون این پچ پنل لگراند امکان نصب 9 کانتکت (4 زوج+فویل) را دارند. مدل بعدی نیز پچ پنل Cat5e utp لگراند است که با کد 033583 عرضه می شود که کیستون های آن نیاز به یک ابزار خاص به نام 110 tool را به جهت نصب دارد.

آخرین مدل پچ پنل  Cat5e لگراند، Through Panel Cat5e UTP است که با یک مدیریت کننده کابل شبکه عرضه می شود و قابل استفاده در رک های دیتانستری است. تمامی مدل های ذکر شده در خانواده Cat5e از نوع Loaded بوده که و با برچسب هایی با رنگ مجزا که متشکل از اعداد 1 تا 24 هستند به همراه دفترچه راهنمای محصول عرضه می شوند. لازم به ذکر است که تمامی اتصالات کیستون های پچ پنل لگراند از فلزهای برنز، نیکل، پلاتین و 0.8 میکرون طلا به جهت بالا رفتن رسانای آن ها ساخته شده است.

پچ پنل Cat6 لگراند

پچ پنل 24 پورت cat6 utp لگراند

پچ پنل Cat6 لگراند شامل 6 محصول متفاوت است که در مدل های UTP ،FTP ،STP تولید می گردند. اولین محصول در این گروه پچ پنل Cat6 UTP لگراند است که از 24 پورت (4x4Unite) تشکیل شده و با کد 033561 عرضه می گردد. این محصول به جهت نصب به یک یونیت فضای رک نیاز دارد. نصب کیستون های این پچ پنل به آسانی انجام می گیرد و نیاز به هیچ گونه ابزار خاصی ندارد و تمامی کیستون ها مجهز به تیغ های برش دهنده روکش زوج ها هستند که به راحتی می توان تمامی زوج ها را در محل مشخص شده کیستون قرار داد و پس از بستن درپوش اتصال کیستون به کابل برقرار باشد.

مدل دوم پچ پنل لگراند با قابلیت پشتیبانی از فویل با 24 پورت عرضه می شود که با کد 033562 عرضه می شود و تنها تفاوت این محصول با محصول قبل، در پشتیبانی کردن از فویل است. مدل بعدی پچ پنل Cat6 SFTP لگراند است که همراه با 24 کیستون فلزی کت 6 عرضه می شود. این کیستون ها می توانند تمام شیلد کابل شبکه را به صورت 360 درجه بر روی خود متصل نمایند. پچ پنل Cat6 UTP High Density کد 033567 همانند پچ پنل لگراند 033561 از 24 پورت Cat6 UTP تشکیل شده است که نشان می دهد ویژگی های این دو پچ پنل لگراند با یکدیگر یکسان است و تنها تفاوت این دو در پشتیبانی از تعداد کابل هاست. به طوری که پچ پنل High Density ظرفیت بیشتری برای نگهداری کابل های شبکه را داراست. پچ پنل لگراند در مدل بعدی هم با کد 033568 یک پچ پنل Cat6 FTP 24 پورت است که از نوع High Density می باشد.

در این میان پچ پنل های Cat6 UTP به علت مصرف گسترده و بالا در ادارات، موسسات، دفاتر و … از فروش نسبتاً گسترده جهانی برخوردار است که لگراند تنوع این محصول را در خانواده پچ پنل های Cat6 بالاتر برده است. کد 033589 نیز پچ پنلی از نوع UTP است که از 24 پورت Cat6 تشکیل شده است. از جمله تفاوت های این محصول با مدل های دیگر در سیستم مدیریت کابلی است که به صورت پیشفرض بر روی این محصول تعبیه شده که لگراند به آن Through Panel می گویند. به طور کلی تمامی مدل های پچ پنل های لگراند که ذکر شده به صورت Loaded بوده و با تجهیزات کامل عرضه می شوند و همگی آن ها قابلیت نصب در حداقل زمان را دارند. کیستون های این محصولات قابلیت اتصال کابل های شبکه را به دو صورت T 568 A و T 568 B دارند. پچ پنل های لگراند Cat6 موجود در ایران از این خانواده فقط کد های 033561 و 033563 هستند و به غیر از این دو مدل های دیگر به هیچ وجه در ایران موجود نیستند.

پچ پنل Cat6a SFTP لگراند

پچ پنل cat6a sftp لگراند

سیستم های پر سرعت Cat6a را بیشتر به جهت انتقال حجم بالایی از دیتاها مثل صدا و تصویر همزمان و … استفاده می کنند. لگراند به جهت پاسخگویی به نیاز دیتاسنترها و مراکز داده، 4 مدل پچ پنل Cat6a را روانه بازار کرده است. اولین مدل از این گروه پچ پنل Cat6a SFTP لگراند است که با کد 033573 شناخته می شود. این پچ پنل با پشتیبانی از شیلد و فویل به عنوان یک پچ پنل SFTP نیز شناخته می شود که از 24 پورت در 4 یونیت 6 تایی تشکیل شده است که نیازمند فضایی معادل 1 یونیت در رک هاست. پچ پنل دوم مدل Cat6a UTP است که مورد استفاده کابل های Cat6a UTP قرار می گیرد و با کد 033584 شناخته می شود. دو مدل آخر پچ پنل های لگراند نیز 033585 و 033586 به ترتیب پچ پنل های UTP و STP هستند که از ظرفیت بیشتری به جهت نگهداری کابل های شبکه برخوردار هستند. تمامی پچ پنل های لگراند دارای استاندارد های EN 50173-2 ،ISO/IEC 11801 ،TIA/EIA 568C و CE اروپا هستند.

پچ پنل unloaded لگراند

تمامی پچ پنل های ذکر شده در بالا از نوع لودد ( loaded ) است که می توان یک مدل را انتخاب و خریداری کرد. از دیگر مدل های پچ پنل های این شرکت، مدل های آن لودد (unloaded) است که به صورت ریل خالی (بدون کیستون) عرضه می شود که به لطف قابلیت ماژولار این شرکت می توان به صورت سفارشی تمامی کیستون های دلخواه را در قالب یونیت های 6 تایی نصب کرد که در هر پچ پنل امکان نصب 4 یونت 6 پورت (4×6 unite) تعبیه شده است.

پچ پنل فیبرنوری لگراند

پچ پنل فیبرنوری لگراند

فیبرنوری را می توان یکی از پرسرعت ترین و جدیدترین تجهیزات امروزی به جهت انتقال و جابه جایی اطلاعات در سطح جهان دانست که شرکت لگراند به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه پیشرو در تولید و گسترش تکنولوژی این محصولات می باشد. فیبرهای نوری در انواع سینگل مود (Single Mode) و مالتی مود (Multi Mode) به تولید می رسند که بسته به کاربری مورد نیاز می توان از آن ها استفاده کرد. رشته های فیبرنوری که حامل حجم زیادی از اطلاعات به وسیله نور هستند ضخامتی معادل موی سر انسان را دارند. فیبرهای نوری همانند تجهیزات شبکه مسی دارای محصولات متعددی هستند که یکی از این تجهیزات پچ پنل فیبرنوری است. پچ پنل های فیبرنوری توسط لگراند به صورت Loaded و Unloaded تولید می شوند که در مدل های Unloaded می توان به صورت سفارشی تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را دریافت نمایید. همانطور که پیش تر گفته شد ، پچ پنل های لگراند نیز همانند سایر تجهیزات شبکه فیبرنوری این برند در دو خانواده LCS2 و LCS3 به تولید می رسند که تجهیزات LCS3 از امکانات مدرن تری نسبت بهLCS2 برخوردار هستند. شرکت فرانسوی لگراند عمده پچ پنل های فیبرنوری سری LCS2 خود را به صورت آنلودد عرضه می کند تا مشتری بتواند انواع یونیت های مورد نیاز خود را بر روی پچ پنل ها سوار کند. این پچ پنل ها به صورت ریل خالی عرضه می شود و تمامی یونیت های LC ،SC ،ST،MTP طبق انتخاب مشتری بر روی آن ها قابل نصب هستند. مدل های لودد این پچ پنل ها نیز به صورت آماده در مدل های 24 پورت (sc) و 48 پورت (lc) تولید می شوند که امکاناتی همانند پچ پنل های آنلودد دارند.

تجهیزات پچ پنل فیبرنوری لگراند

همانطور که گفته شد به لطف قابلیت ماژولار لگراند در پچ پنل های فیبر نوری این شرکت، انتخاب و خرید کیستون های فیبر نوری به عهده شخص خریدار است که به جهت رفع نیاز مشتریان و مصرف کنندگان این حوزه، لگراند لیست کاملی از محصولات و کیستون های قابل نصب بر روی تمامی پچ پنل های خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده که در تصویر زیر به همراه کد کالا می توان بخشی از این موارد را مشاهده کرد. هر یک از این کد ها را می توان در سایت e-catalogue لگراند بررسی کرد و اطلاعات بیشتری را در مورد آن ها کسب نمود.

تجهیزات پچ پنل فیبرنوری

پچ پنل فیبرنوری Unloaded

پچ پنل فیبرنوری لگراند کد 033510 از نوع پچ پنل های unloaded بوده و قابلیت نصب 24 پورت SC یا ST را در قالب یونیت های 6 تایی Single Mode یا Multi Mode دارد. همچنین در صورت نیاز به پورت های LC می توان تا 48 پورت LC را در 4 یونیت 8 تایی بر روی این محصول نصب نمود. این پچ پنل نیازمند 220 میلی متر عمق و 1 یونیت فضا به جهت نصب درون رک های 19 اینچ است. از دیگر مدل های پچ پنل های فیبرنوری شرکت لگراند می توان از مدلی با کد 032569 legrand نام برد. این پچ پنل به جهت استفاده در دیتاسنتر ها تولید می شود که بر این اساس تعداد 36 پورت SC یا ST و یا 72 پورت LC را می تواند در هر یونیت از پچ پنل ارائه نماید. به طور کلی این دسته از پچ پنل ها را می توان ریل هایی بدون کیستون تلقی کرد که لگراند انتخاب هر واحد از پچ پنل را به خریدار واگذار کرده است. این کار لگراند با توجه به قیمت های بالای تجهیزات فیبرنوری در هنگام خرید، ضمن جلوگیری از هزینه های تحمیلی، سبب می شود تا دست خریدار در انتخاب هر یک از قسمت های پچ پنل بازتر باشد و از خرید قطعاتی که مورد نیاز مصرف کننده نیست جلوگیری شود.

پچ پنل صوتی و تصویری

به غیر از پچ پنل هایی که مورد استفاده در سیستم های شبکه مسی و فیبرنوری هستند، شرکت لگراند پچ پنل هایی با کاربرد در مراکز کنترل صدا و تصویر به تولید می رساند که در 4 مدل متفاوت عرضه می گردند. در کنار این پچ پنل ها، اقلامی نظیر انواع پچ کورد و کابل متناسب با نوع پچ پنل ها با متراژ های گوناگون و استاندارد قابل خریداری هستند که نشان می دهد لگراند تجهیزات کاملی برای این گروه از پچ پنل های خود ارائه می کند. این پچ پنل های صوتی و تصویری لگراند عبارتند از؛ پچ پنل 16 پورت (HDMI (legrand 033597، پچ پنل 12 پورت (VGA (legrand 033598، پچ پنل 16 پورت (XLR (legrand 033596

پچ پنل شبکه لگراند سری LCS3

پچ پنل های جدید لگراند

سری LCS3 لگراند که در سال 2017 توسط این کمپانی معرفی شد نسبت به نسل قبلی شامل بهبود های فراوانی است. این پیشرفت ها حاصل مهندسی دقیق و نتیجه ساعت ها تلاش مداوم در به روزرسانی تجهیزات شبکه جدید لگراند است که تمامی تجهیزات پسیو شبکه لگراند را تبدیل به محصولاتی بی رقیب کرده است. طبق اعلام لگراند تجهیزات پسیو سری LCS3 لگراند در نسل جدید از سرعت انتقال داده بالاتری برخوردار است که حجم بالایی از اطلاعات را می توانند در دو شبکه فیبرنوری و مسی انتقال و جابه جا کنند. این محصولات از ادغام راه حل های محصولات موفق ساخته شده اند که ضمن صرفه جویی در زمان، از تعمیرات و نگهداری آسان تری برخوردار هستند.

امکانات پچ پنل های جدید لگراند

پچ پنل های جدید سری lcs3 لگراند

نسل جدید پچ پنل های شبکه لگراند در دو نوع تخت (Flat) و زاویه ای (angled) تولید می شوند که به کیستون های جدید و پرسرعت در مدل های loaded مجهز هستند. کیستون های جدید با طراحی دوباره مستطیل شکل به همراه درب های لولا دار این امکان را فراهم می کنند تا در مدت زمانی معادل 15 ثانیه اتصال کیستون و کابل توسط نصاب شبکه برقرار باشد. در پچ پنل های جدید لگراند شاهد استفاده از دکمه های مختلفی به جای پیچ ها هستیم به طوری که با عدم استفاده از پیچ، نصب این محصولات به راحتی درون رک ها به وسیله خار انجام می گیرد و با فشار دو دکمه از بالا و پایین در قسمت راست و چپ پچ پنل ها می توان پچ پنل را از روی رک باز نمود. در قسمت یونیت ها نیز شاهد طراحی دوباره آن ها هستیم که با توجه به دکمه قرمز رنگی که لگراند در این مدل ها در قسمت پایینی هر یونیت قرارداده می توان به راحتی، یونیت مورد نظر را به صورت کشویی از پچ پنل جدا نمود و به کیستون ها دسترسی پیدا کرد. طراحی نو و جدید نگهدارنده های کابل در قسمت پشتی این پچ پنل ها نیز سبب شده تا تمامی کابل های متصل به کیستون ها از نظم و استحکام بیشتری نسبت به نمونه قبلی برخوردار باشند. به علت قیمت بالای کیستون های این پچ پنل ها تمرکز لگراند بیشتر بر روی مدل های آنلودد است که کاربر بر اساس نیاز خود کیستون های شبکه را از Cat5e تا Cat8 انتخاب کند. این شرکت جمعاً 8 مدل پچ پنل تخت (flat) را به صورت loaded و 6 مدل دیگر را به صورت unloaded تولید می کند. پچ پنل های زاویه ای (angled) نیز در 7 مدل تولید می شوند که همگی از نوع unloaded هستند. لازم به ذکر است که تمامی کیستون های این پچ پنل ها با توجه به کتگوری کابل مورد استفاده، از رنگ خاصی تبعیت می کنند که همرنگ با کابل مصرفیست. رنگ کیستون های Cat5e به رنگ طوسی ، کیستون های Cat6 به رنگ آبی، کیستون های Cat7 به رنگ زرد و Cat8 به رنگ فیروزه ای می باشد.

خرید پچ پنل لگراند

خرید پچ پنل اصلی لگراند

به طور کلی در کشور ایران پچ پنل های شرکت لگراند فقط در سری LCS2 موجود هستند و به دلیل هزینه های بسیار بالای سری جدید لگراند تاکنون LCS3 ها به ایران وارد نشده اند. از طرفی با چشم پوشی از هزینه ها، هنوز به مقدار بیشتری از زمان نیاز است تا Cat6 و Cat6A جای خود را به سرعت های بالاتر یعنی Cat7 و Cat8 دهند. شرکت لگراند به دلیل کیفیت بالای محصولات، کسب اعتماد مشتری و… از ابتدا با استقبال گسترده ای در جهان روبه رو بوده است. فروش بالای بسیاری از محصولات لگراند از جمله پچ پنل ها، کابل های شبکه و برخی مدل های کلید و پریز سبب شده تا کشورهایی نظیر چین با کپی از محصولات پر فروش اصلی لگراند محصول تقلبی خود را با نام و برند لگراند روانه بازار کنند که هر خریدار می بایست هنگام خرید به این نکته توجه کافی را داشته باشد. شاید در نگاه اول پچ پنل های اصلی و تقلبی از نظر یک مشتری تفاوت های ظاهری با یکدیگر نداشته باشند و به عقیده خریدار وجود مقداری پلیسه در لبه های کیستون های یک پچ پنل فیک نیز برای او اهمیتی ندارد. اما تفاوت قیمت زیاد 500 تا 800 هزار تومان فقط به وجود مقداری پلیسه یا ظاهر تمیز تر پچ پنل لگراند خلاصه نمی شود. کیستون های اصلی پچ پنل های لگراند برای انتقال اطلاعات و جلوگیری از افت سرعت از فلزهای مختلفی از جمله طلا، برنز، نیکل، مس و … استفاده می کنند که پچ پنل های فیک از وجود این نوع فلزات بی بهره اند. گاهی دیده شده که یک فرد با هزینه بالا و خرید کابل و سوییچ با قابلیت انتقال پرسرعت همچنان با مشکل افت سیگنال همراه بوده که با بررسی های به عمل آمده، متوجه شدیم که کیستون های متصل به ابتدا و انتهای کابل ها از نوع فیک و تقلبی بوده که باعث شده تمامی سرعت شبکه با افت رو به رو شود. به طور خلاصه در ایران 4 کد از پچ پنل های سری lcs2 لگراند موجود هستند که دارای مدل های تقلبی با ظاهر یکسانی هستند. این پچ پنل ها شامل 033531 (پچ پنل تلفنی 48 پورت لگراند)، 033551 (پچ پنل 24 پورت Cat5e utp لگراند)، 033561 (پچ پنل 24 پورت Cat6 utp لگراند)، 033563 (پچ پنل 24 پورت Cat6 sftp لگراند) و 033573 (پچ پنل 24 پورت Cat6a SFTP لگراند) هستند. گاهی دیده شده که پچ پنل های 48 پورتی با برند معتبر لگراند در بازار به فروش رسیده تماماً از مدل های تقلبی بوده که فروشنده با سو استفاده از عدم آگاهی خریدار با قیمت پچ پنل لگراند اصلی محصول تقلبی خود را به فروش رسانده است.

قیمت پچ پنل لگراند

قیمت پچ پنل لگراند

پچ پنل های اصلی لگراند از 700 هزار تومان تا 1 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسند. ارزان ترین مدل پچ پنل لگراند Cat5e و گران ترین مدل آن Cat6a است. قیمت پچ پنل به هیچ عنوان ملاک تشخیص اصل یا تقلبی بودن یک کالا نیست و خریدار همواره باید به این نکته توجه کافی را داشته باشد.برخی از مدل های پچ پنل ها نیز اخیرا به همراه هلوگرام وارد بازار شده اند که با قیمت پچ پنل اصلی به فروش می رسند.داستان این پچ پنل ها از آن جایی شروع می شود که بعد از برجام، شرکت لگراند چند محموله از تجهیزات اصلی خود را در ایران توسط شرکت صنایع الکتریکی البرز (لگراند) به نمایندگان خود عرضه کرد که تمامی این محصولات با هلوگرام مخصوص خود شرکت پلمپ شده بود که اکنون دیگر به هیچ عنوان موجود نیستند. تولید کنندگان و فروشندگان کالاهای فیک با استفاده از جعل این هلوگرام ها تا حدودی سعی بر فروش کالای تقلبی خود به جای محصول اصلی را دارند که خریداران می بایست به این نکته نیز توجه کنند. اولین نکته این است که کالاهای هلوگرام دار دیگر در بازار موجود نیستند. دومین نکته هم براقیت شدید هلوگرام فیک نسبت به مدل اصلی است که در عکس به خوبی قابل تشخیص نیست.در مدل های اصلی هلوگرام ها به صورت مات چاپ می شدند که در مدل فیک این هلوگرام ها براق هستند.

تفاوت پچ پنل اصلی و تقلبی لگراند

کیستون پچ پنل اصلی لگراند

با بررسی پچ پنل Cat6 UTP اصلی و تقلبی در کنار یکدیگر متوجه می شویم که رنگ دو محصول به طور کلی با یکدیگر متفاوت است . به طور شفاف تر استفاده از پلاستیک های کهنه در تمامی قسمت های پلاستیکی پچ پنل فیک سبب شده تا رنگ آن در مقایسه با پچ پنل اصلی روشن تر باشد که به نوعی رنگ مشکی را به رنگ نوک مدادی تبدیل کرده است. در مقابل پچ پنل اصلی در تمامی قسمت های پلاستیکی از پلاستیک نو استفاده می کند که رنگ مشکی پررنگ آن و یک نواخت بودن کلیه سطوح رنگی آن بیانگر همین مورد است. در سایر قطعات نیز مانند کیستون ها این تفاوت رنگ مشهود است که این خود بیانگر این است که تولید کننده ای که با استفاده از مواد کهنه اقدام به تولید این محصولات می کند تحت هیچ عنوان از فلزهای مرغوبی در اتصالات کیستون ها استفاده نکرده و استفاده از این نوع پچ پنل ها سبب افت کلی سیگنال در شبکه خواهد شد.

4 دیدگاه برای “پچ پنل لگراند

  1. احمد مشتاقی گفت:

    سلام، شما نماینده رسمی لگراند هستید؟ تعدادی پچ پنل 24 پورت SFTP لگراند loaded برای پروژه شهرستان نیاز داریم. لطفا قیمت و شرایط فروش را به ایمیل من ارسال کنید.
    متشکرم

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام ، وقت شما بخیر
      بله ما از سال 2003 نماینده وارداتی و مستقیم شرکت لگراند هستیم و فعلا هم به خاطر تحریم ها به عنوان عامل فروش هستیم و اجناس اصلی رو تامین می کنیم. به زودی تیم فروش ما قیمت دقیق پچ پنل ها رو برای شما ارسال خواهند کرد.

      موفق باشید

  2. پدرام محمدخاني گفت:

    سلام خسته نباشيد، چرا همه ي مدل هاي پچ پنل موجود نيستند؟

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام
      ما بعد از بررسی بازار و به نتیجه رسیدن در مورد کالاهای مورد نیاز و پردرخواست، سفارش های خودمون رو به لگراند ارائه می کنیم و حتی الامکان اجناسی رو که هیچ درخواستی توی ایران ندارند وارد نمی کنیم

      پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *