کابل شبکه

دانستنی های کابل شبکه لگراند

لگراند یک برند بزرگ فرانسوی و تولید کننده انواع تجهیزات برق و شبکه است که در ایران با توجه به کیفیت بالا و اعتماد زیاد مصرف کنندگان به این برند یکی از موفق ترین و البته پرفروش ترین شرکت ها به شمار می آید. یکی از عمده محصولات پرفروش این برند فرانسوی کابل شبکه است که در بازار تحت عنوان کابل شبکه لگراند شناخته می شود. کابل شبکه لگراند در گروه کتگوری های Cat5e، Cat6، Cat7 و Cat8 تولید می شود که در سه نوع  فویل و شیلد دار ، فقط بافویل و بدون شیلد در بازار ایران موجود است. این کابل ها از زوج های به هم تابیده شده مسی تشکیل شده است. در ادامه به بررسی هر یک از این کابل ها می پردازیم.

کابل شبکه Cat5e لگراند

کابل شبکه Cat5e لگراند با کد 032751 یکی از کابل های بدون شیلد و فویل لگراند است که به عنوان یکی از ارزان ترین کابل های شبکه لگراند شناخته می شود. این محصول اولین کابل شبکه لگراند است که با روکش طوسی رنگ ساخته می شود. کابل شبکه لگراند Cat5e یکی از محصولات پرفروش است که با کارتن قرمز سفید تولید می شود. این محصول مناسب برای سیستم های اداری کوچک و شبکه های داخلی است که به عنوان یک راهکار اقتصادی مناسب توسط مشتریان خریداری می شود. این محصول دارای ساختار U/UTP می باشد.

کابل شبکه Cat6 UTP لگراند

کابل شبکه Cat6 مزایای زیادی نسبت کابل های Cat5e دارد. این کابل با کد 032754 با روکش LSZH و کد 032755 با روکش PVC به عنوان نسل ششم کابل های شبکه لگراند فاقد شیلد و فویل شناخته می شود. زمانی که نسل ششم کابل های شبکه برای اولین بار معرفی شد، تقریباً قیمت آن 50٪ گرانتر از نسل پنجم بود، که باعث شد هزینه خرید و راه اندازی شبکه ای با تجهیزات نسل ششم بسیار بالا باشد. با این حال، هزینه‌ تجهیزات و کابل های شبکه Cat6 در طی چند سال به میزان قابل توجهی کاهش یافته است تا جایی که هزینه‌ها تقریباً با نسل گذشته برابر شده است. CAT6 پهنای باند بیشتری را نسبت به CAT5E فراهم می کند و امکان انتقال داده بالاتر را فراهم می کند. بنابراین اکنون به حداقل استاندارد برای نصب کابل کشی های شبکه جدید تبدیل شده است. علاوه بر اینکه می‌تواند به راحتی از سرعت شبکه 1 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند.

کابل شبکه CaT6 FTP لگراند

کابل شبکه Cat6 FTP لگراند نیز با کد 032756 با روکش PVC و کد 032758 با روکش LSZH دو کابل شبکه FTP لگراند هستند که از فویل آلومینیومی به جهت جلوگیری از نفوذ پارازیت و اختلال در عملکرد کابل شبکه استفاده می کنند. این دو محصول دارای ساختار F/UTP هستند که در ساختار کلی خود به دور مجموعه زوج ها از فویل آلومینیومی مقاوم در برابر پارازیت استفاده می کند. این کابل دارای روکش آبی رنگ است و بر روی قرقره تولید می شود.

کابل شبکه Cat6 SFTP لگراند

کابل شبکه Cat6 SFTP لگراند نسل ششم کابل های شبکه شیلد و فویل است که از فویل آلومینیومی به همراه شیلد بافته شده مسی با روکش قلع اندود به جهت جلوگیری هر چه بهتر نفوذ سیگنال های مزاحم و تاثیرات میدان های مغناطیسی بر روی سیگنال های عبوری استفاده می کند. این کابل با دو روکش PVC و LSZH تولید می شود که با کد 032757 و کد 032759 توسط این شرکت بزرگ عرضه می شوند. کابل های شبکه لگراند یکی از گزینه های مناسب به جهت استفاده در دیتاسنتر ها و مراکز انتقال داده است.

کابل شبکه Cat6A SFTP یا Cat7 SFTP لگراند

کابل شبکه Cat6a SFTP لگراند نیز یکی از قدرتمندترین کابل های شبکه موجود در ایران است که به جهت استفاده در مراکز انتقال داده (دیتاسنترها)، صدا و سیما و کلیه محل هایی که نیاز به عبور حجم زیادی از اطلاعات به همراه سرعت بالا است مورد استفاده قرار می گیرد. این کابل دارای روکش زرد رنگ است و در دو نوع FTP و SFTP تولید می شود. کد این محصولات 032777 و 023778 می باشد که به ترتیب برای SFTP و FTP این کابل می باشد. این کابل شبکه لگراند دارای سرعت بسیار بالای 10 گیگابیت در ثانیه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *