لگراند

نماینده رسمی لگراند فرانسه کیست

نمایندگی فروش لگراند فرانسه

شاید شما هم شخصی باشید که با سرچ جملاتی نظیر لگراند، نماینده رسمی لگراند فرانسه یا نمایندگی فروش لگراند در ایران و یا چنین عبارت هایی وارد وب سایت ما شده باشید. اگر سری به مقالات موجود در این وب سایت بزنید متوجه خواهید شد که به عنوان یک نویسنده، تمامی مقالاتی که تاکنون نوشته ام به نوعی آگاهی و اطلاع رسانی به مخاطبینی است که هنگام خرید محصولات لگراند به دلیل عدم شناخت از محصول اصلی دچار ضرر و زیان شده اند. از طرفی سعی داشتم تا تمامی اطلاعاتی که درباره تمامی محصولات مهم و پرفروش دارم را در اختیار مخاطبانم قرار دهم تا شناخت کافی را به تمامی خریداران محصولات لگراند هنگام خرید کالا انتقال دهم تا با چشمی باز از هر فروشگاهی که مد نظر دارند خرید نمایند. قبل از نوشتن این مقاله مشاهده کردم که عمده مخاطبین وب سایت ها کسانی هستند که به دنبال نماینده رسمی لگراند فرانسه در ایران هستند و لازم دانستم تا حقایقی را در این زمینه برای شما عزیزان روشن نمایم و تمامی اطلاعاتم را از صفر تا صد در این مورد در اختیار شما قرار دهم. پس به شما توصیه می کنم این مقاله را به جهت آگاهی هرچه بیشتر و جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده فروشندگان محصولات تقلبی هنگام خرید تجهیزات لگراند تا آخر مطالعه فرمایید.

لگراند

لگراند فرانسه

اگر با این برند آشنایی کامل ندارید لازم است تا کمی بیشتر درباره این شرکت فرانسوی توضیح دهیم. شرکت فرانسوی لگراند legrand متخصص جهانی در زمینه تجهیزات برق و زیرساخت ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و هتل ها است که سابقه ای 100 ساله در تولید تجهیزات برقی و الکترونیکی دارد. محصولات لگراند نسبت به سایر رقبا دارای فروش گسترده تر در تمامی نقاط دنیا و کیفیت بالایی است که در برخی موارد در صورت استفاده صحیح تا 25 سال نیز بدون هیچ خرابی ای قابل استفاده هستند. پچ پنل های لگراند، باکس رومیزی،کیستون ها و کابل شبکه لگراند، کلید و پریز لگراند، ترانکینگ و کف خواب ها از جمله پرفروش ترین محصولات لگراند در ایران به شمار می آیند.

نماینده رسمی لگراند فرانسه در ایران

نماینده لگراند در ایران

نماینده رسمی لگراند فرانسه در ایران شاید عبارتی باشد که با آن در انواع بروشورهای تبلیغاتی و وب سایت ها برخورد کرده باشید که ممکن است چند سوال برای شما پیش آمده باشد:

  • از کجا می توان فهمید که یک فروشگاه یا شرکت، نماینده رسمی لگراند است؟
  • از کجا می توان لیست نمایندگان لگراند را بدست آورد؟
  • چه منبع معتبری هست که به ما نمایندگان اصلی لگراند را معرفی نماید؟

این سوالات بسیاری از شما عزیزان است که از آن ها آگاهی دارم و در ادامه توضیحات کاملی در اینباره خواهم داد. اما قبل از هرچیز نیاز است تا چند موضوع را برای آشنایی بیشتر شما به طور خلاصه توضیح دهیم. دلیل این امر این است که اگر بدون این پیش نیاز ها شروع به صحبت کنیم و برای مثال بگوییم لگراند البرز فعالیتی ندارد، اینکه البرز کیست و چه رابطه ای با لگراند دارد برای شما ایجاد سوال و ابهام خواهد کرد. پس در ادامه در مورد این پیش نیازها به طور خلاصه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهم داد.

لگراند البرز

کلید و پریز دیپلمات لگراند

شرکت لگراند فرانسه از حدود 50 سال پیش در ایران با نام شرکت صنایع الکتریکی البرز (لگراند) به صورت مستقیم فعالیت خود را آغاز نمود. لگراند برخی از محصولات را به صورت وارداتی و برخی دیگر را نیز به صورت مستقیم در کارخانه تاسیس شده توسط خود تولید و عرضه می کرد. این یکی از سیاست های اصلی لگراند است که با هزینه و سرمایه گذاری، شرکت و کارخانه هایی را در کشورهای بزرگ که تقاضای بالای محصولات را دارند تاسیس می نماید. لگراند فرانسه در کارخانه البرز انواع فیوزهای مینیاتوری و کلید و پریزهای دیپلمات، کلاب، مالیا، کاریوا، باکالیت و قوطی کلید های البرز “لگراند” را تولید و عرضه می نمود. چند سال پیش در سال 90 به دلیل تحریم های بانکی و بین المللی علیه ایران، لگراند نیز همانند سایر کمپانی های اروپایی اقدام به تعطیل کردن کارخانه خود در ایران نمود.

نمایندگان لگراند

نمایندگی لگراند در لاله زار

لگراند از سال 1390 با تعلیق فعالیت های خود تا سال 1397 به جهت ارائه خدمات گارانتی محصولات و پشتیبانی مشتریان در ایران باقی ماند و کاتالوگ ها و خدمات آموزشی و پشتیبانی فنی و تکنیکالی از نمایندگان را به طور رسمی ادامه داد. شرکت لگراند البرز در اوایل زمستان سال 97 نیز در وب سایت رسمی Legrand.ir اعلام کرد که لگراند فرانسه تا اطلاع رسانی بعدی هیچگونه فعالیتی در محدوده ایران ندارد. لگراند زمانی که در ایران حضور داشت نمایندگان را با نامه و مجوز نمایندگی رسمی به صورت علنی معرفی می نمود که کلیه نمایندگان لگراند موظف بودند مجوز دریافت شده را در محل نمایندگی نصب نمایند و با بازرسی های مستمر از تمامی فروشگاه ها و نمایندگی ها از فروش تجهیزات وارداتی اصلی اطمینان حاصل می کردند. در این میان برخی از فروشگاه ها نیز وجود داشتند که تجهیزات تقلبی را به جای محصولات اصلی به فروش می رساندند که با کمتر شدن بازدیدهای لگراند در 7 سال اخیر همانند سایر برندهای خارجی محصولات تقلبی روز به روز در ایران بیشتر شدند. این تا جایی است که امروز اگر در خیابان لاله زار تهران سراغ برخی از فروشگاه ها بروید تقلبی ترین کابل های شبکه را می توانند با نام کابل شبکه اصلی لگراند در صورت عدم آگاهی خریدار به فروش برسانند. اکنون تعداد انگشت شماری از نمایندگان رسمی لگراند در خیابان لاله زار جنوبی تهران وجود دارند که تجهیزات اصلی لگراند را به فروش می رسانند و به دلیل سابقه درخشانی که در فروش محصولات اصلی لگراند دارند هنوز هم حاضر نیستند تا اعتبار خود را با فروش محصولات تقلبی از دست بدهند. با توجه به کلیه مسائل ذکر شده، کلیه نمایندگان گذشته لگراند عاملیت فروش محصولات لگراند را دارند که نمایندگان قدیمی لگراند با واردات محصولات از کشورهای مختلف به فعالیت خود ادامه می دهند. در صورت تماس با شرکت صنایع الکتریک البرز ممکن است بتوانید از اعتبار فروشنده مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. این بهترین و معتبرترین راهنمایی ای است که لگراند می تواند در اختیار شخص خریدار قرار دهد.

لگراند فرانسه

اغلب افراد به دنبال خرید تجهیزات اصلی شرکت لگراند فرانسه هستند. بسیاری از مردم بر این باورند که محصول اصلی لگراند ساخت کشور فرانسه است که این باور کاملاً اشتباه است. چه بسیار پیش آمده که فیوزهای مینیاتوری چینی طرح لگراند با هک شدن “Made in France” به جای محصول اصلی به فروش رسیده اند و دیده ایم که مشتری با فیوز آب شده و سوخته وارد فروشگاه نماینده شده و به دنبال گارانتی محصول خود بوده است. محصولی که یک هلوگرام تقلبی خوش آب و رنگ و یک جمله ساخت فرانسه بر روی آن قرار داده شده است و به دلیل عدم آگاهی خریدار روزی به شخص خسارت دیده فروخته شده است.
همانطور که گفته شد شرکت لگراند کارخانه های بسیاری را در سرتاسر دنیا تاسیس می نماید. در کشورهایی مانند روسیه، انگلستان و ایالات متحده، مجارستان، ترکیه، هند و چین لگراند کارخانه های تولید محصولات خود را دارد که مورد بحث ما نیست. اما محصولات اصلی لگراند که امروز در ایران وجود دارند تولید کارخانه لگراند در کشورهای، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، لهستان، مجارستان و چین است که در ادامه این مقاله توضیح می دهیم که چه محصولی در ایران ساخت هر یک از این کشورها است. لگراند فرانسه در هر کشوری یک یا چند گروه انگشت شمار از محصولات خود را به تولید می رساند. مثلا زمانی که لگراند در ایران حضور داشت، کلید و پریزهای دیپلمات و کلاب انحصاراً مخصوص عرضه در کشور ایران طراحی و تولید می شدند و در هیچ کشور دیگری این محصول وجود خارجی ندارد. اما پچ پنل های لگراند و دیگر محصولات مستقیماً به ایران وارد می شدند.

تجهیزات اصلی لگراند

کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند

در وب سایت برق سان یک مقاله جامع درباره کابل شبکه اصلی لگراند به صورت کامل با بررسی قسمت های مختلف کابل شامل رنگ، نوع جعبه یا قرقره و سایر ویژگی ها قرار داده ایم. اما به طور خلاصه کلیه کابل های شبکه و پچ کوردهای Cat5e و Cat6 لگراند در کشور چین در کارخانه اختصاصی شرکت لگراند تولید و ساخته می گردند. دلیل این امر می تواند استفاده از نیروی کار ارزان تر در چین باشد که لگراند با این سیاست کلیه کابل های شبکه خود را در کشور چین تولید می نماید. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که کلیه کابل های تولید شده لگراند در کشور چین پس از تولید به فرانسه ارسال می شوند تا مسئولین کنترل کیفیت لگراند بار دیگر تمامی کابل های تولید شده را بررسی نمایند. پس از آن نیز کابل ها به تمامی کشورهای سفارش دهنده در دنیا ارسال می شوند. کابل شبکه Cat6a یا همان Cat7 زرد رنگ لگراند به دلیل تکنولوژی پیچیده تر در کشورچین و آلمان تولید می شود که البته تمامی این کابل ها به وفور از تولید داخل گرفته تا تولید چین در مدل های تقلبی با جعل نام لگراند در بازار وجود دارند. پیشنهاد می کنیم به جهت شناخت کابل های اصلی شبکه لگراند، مقاله کابل شبکه اصلی لگراند را نیز در صورت نیاز مطالعه فرمایید.

پریز شبکه

کیستون شبکه لگراند

پریز شبکه لگراند به طور کلی در کشور فرانسه به تولید می رسد. پریزهای شبکه نیز همانند دیگر محصولات لگراند با مدل های تقلبی وجود دارند که در صورت استفاده از آن ها سبب افت سیگنال و در برخی مواقع قطعی شبکه خواهید شد. از نظر ظاهری ممکن است تفاوت چندانی میان پریز شبکه اصلی و تقلبی لگراند مشاهده نشود اما خوب است بدانید که لگراند برای هدایت هرچه بهتر سیگنال های عبوری، از ادغام چندین نوع فلز در پلاتین های داخل پریز استفاده می کند که از جمله آن ها می توان به طلا، نقره، برنز و نیکل اشاره کرد که در پریز شبکه تقلبی ممکن است از آلومینیوم یا مس در ساختار خود استفاده شده باشد. استفاده از این پریزها زمانی مصرف کننده را پشیمان می کند که تمامی تجهیزات خریداری شده از نوع اصلی باشند و فقط یک پریز شبکه سبب افت سیگنال کلی و یا fail شدن شبکه گردد.

پچ پنل لگراند

پچ پنل لگراند

به طور کلی 5 مدل پچ پنل در بازار ایران از شرکت لگراند وجود دارند:

  1. پچ پنل 48 پورت تلفنی لگراند
  2. پچ پنل 24 پورت Cat5e UTP لگراند
  3. پچ پنل 24 پورت Cat6 UTP لگراند
  4. پچ پنل 24 پورت Cat6 SFTP لگراند
  5. پچ پنل 24 پورت Cat6a لگراند

کلیه پچ پنل های فوق با مدل های تقلبی نیز تولید شده و در بازار ایران نیز وجود دارند که با قیمت های ارزان تری نسبت به پچ پنل های اصلی به فروش می رسند. در اینباره نیز مقاله پچ پنل لگراند را در وب سایت برق سان قرار داده ایم که در صورت نیاز می توانید به صورت تخصصی بررسی های انجام شده از لحاظ ظاهری و فنی را در این مقاله مشاهده فرمایید.

فیوز مینیاتوری لگراند

فیوز مینیاتوری لگراند

فیوز مینیاتوری لگراند در بازار با نام فیوز اصلی و فیوز ترک به فروش می رسند. لگراند در تمامی کشورهایی که کارخانه تولیدی دارد فیوز مینیاتوری را به صورت ثابت تولید می کند. در گذشته لگراند ایران نیز تولید کننده انواع فیوزهای مختلف مینیاتوری لگراند بوده که با تعطیلی کارخانه لگراند البرز در ایران، نمایندگان وارداتی نزدیک ترین کشور را برای واردات فیوز مینیاتوری انتخاب کردند. بنابراین تمامی فیوزهای مینیاتوری اصلی لگراند در ایران ساخت کشور ترکیه هستند و وقتی می توان با هزینه بسیار کمتر از کشور همسایه یعنی ترکیه یک محصول لگراند را از کارخانه اصلی لگراند تامین کرد دلیلی ندارد که وارد کنندگان محصولات لگراند فیوزهای مینیاتوری خود را از فرانسه و … وارد کنند. تعداد خیلی کم از فیوزهای ساخت ایتالیا و لهستان نیز برای مدتی در ایران موجود شد که توسط یکی از وارد کنندگان به فروش رسید اما در حال حاضر تمامی فیوزهای اصلی لگراند ساخت کشور ترکیه است. پس مراقب باشید با اصطلاح فیوز اصلی مبلغ بالاتری از شما توسط فروشندگان دریافت نشود. فیوزهای مینیاتوری لگراند هیچ هولوگرام یا برچسب ضمانتی بر روی آن ها قید نشده است. پس مراقب اینگونه موارد نیز باشید.

کلید و پریز لگراند

کلید و پریز لگراند

کلید و پریزهای موجود در بازار ایران در حال حاظر مدل های سالبی و موزاییک پروگرام لگراند هستند. کلید و پریز سالبی در کارخانه لگراند واقع در کشور ترکیه تولید می گردند. سری سالبی لگراند مخصوص بازار ترکیه تولید می شود که وارد کنندگان ایرانی مدتی هست این گروه از کلید و پریز را از ترکیه به ایران وارد می کنند. مدل بعدی کلید و پریز های سری موزاییک پروگرام لگراند است که عمده محصولات آن در کشور فرانسه تولید می شود. موزاییک ها سری اینترنشنالی هستند که لگراند برای تمامی کشورها در فرانسه به تولید می رساند و به تمامی کشورهای دنیا عرضه می کند. برخی از مکانیزم های کلید و پریزهای سری موزاییک مانند پریز برق و پریز یو پی اس در بازار ایران ساخت لگراند مجارستان هستند که البته مدل های تقلبی بسیار زیادی دارند و شباهت این پریزها به مدل های اصلی به قدری زیاد است که اشخاص عادی قادر به تشخیص آن ها نیستند و حتی برخی از نمایندگان اصلی فروش که دائماً با محصولات اصلی سر و کار دارند به سختی تفاوت اصلی و تقلبی را متوجه می شوند. ضعف مدل های تقلبی در پلاتین های به کار رفته در ساختار پریز است که با عبور جریان 16 آمپر استاندارد به راحتی ذوب می شوند. سری آرتئور نیز از دیگر مدل های کلید و پریز لگراند است که امروزه تعداد کمی از آن در بازار ایران وجود دارد. آرتئورها جزو کلید و پریزهای لوکس لگراند هستند که در کشورهای فرانسه و ایتالیا به تولید می رسند. در صورت نیاز به آشنایی بیشتر با کلید و پریزهای لگراند می توانید مقاله کلید و پریز لگراند را مطالعه فرمایید.

ترانک لگراند

ترانکینگ های لگراند در ایران در 4 سایز رایج و معروف وجود دارند. این سایز ها عبارتند از 80، 105، 150 و 195 میلی متر با عمق 5 سانت. این ترانکینگ ها به علت تزریق PVC داغ در قالب و خنک شدن در آب از تکنولوژی و میزان فشار خاصی تبعیت می کنند که خوشبختانه کسی موفق به تولید ترانکینگ لگراند نشده است. تمامی ترانکینگ ها ساخت کشور فرانسه هستند و تکنولوژی آن نیز در اختیار لگراند است. اما افراد سودجو اینبار با کپی برداری تجهیزات و اکسسوری های ترانکینگ های لگراند محصولات تقلبی را روانه بازار می کنند. این تجهیزات دارای رنگ مایل به زرد یا طوسی و استفاده از پلاستیک های خشک هستند که پس از مدتی دچار تغییر رنگ و شکستگی خواهند شد.

کف خواب لگراند

باکس کف لگراند

کف خواب های لگراند در سه مدل 10 ماژول، 12 ماژول و 18 ماژول تولید می گردند. این کف خواب ها ساخت کشور فرانسه هستند که برای نصب نیاز به زیره های دفنی دارند. در ایران کف خواب های لگراند به نوعی در مدل های تقلبی شبیه سازی شده اند اما تفاوت های فاحش هیچ وقت اجازه نداده تا این کف خواب ها به علت استفاده از مواد نامرغوب ظاهری شبیه با کف خواب های اصلی پیدا کنند و افراد با دیدن کف خواب های تقلبی به راحتی می توانند تفاوت ها را لمس کنند. اما زیره های این محصولات به دلیل استفاده از رنگ سفید در بازار ایران در مدل های تقلبی وجود دارند که کمی قدرت تشخیص را در پیدا کردن تفاوت ها سخت می کند.

باکس رومیزی لگراند

باکس رومیزی لگراند

باکس های رومیزی لگراند با نام Popup box عرضه می شوند. این باکس ها ساخت کارخانه چین لگراند هستند که با رنگ نقره ای در انواع 3،4،6 و 8 ماژول در ایران به همراه زیره موجود هستند. این باکس ها خوشبختانه مدل تقلبی ندارند و می توانید با خیال راحت آن ها را از هر فروشگاهی خریداری کنید.

کاتالوگ محصولات لگراند

کاتالوگ لگراند

شرکت لگراند فرانسه یک وب سایت کاتالوگ آنلاین دارد که تمامی محصولات خود را در این وب سایت به همراه کلیه مشخصات فنی قرار داده است. به طور کلی محصولات لگراند دارای یک کد کالا هستند که با ورود به وب سایت کاتالوگ آنلاین لگراند و نوشتن کد در کادر بالای آن، می توان اطلاعات زیادی را درباره محصول مثل رنگ، وزن، کاتالوگ، قیمت، متراژ، نوع بسته بندی، آمپر، ولتاژ و ده ها مورد دیگر مشابه را دریافت نمود. عاملین فروش لگراند از این وب سایت به جهت بررسی مشخصات فنی و دریافت کاتالوگ ها استفاده می کنند. همچنین به جهت دریافت کاتالوگ های آفلاین شرکت لگراند، می توانید به قسمت کاتالوگ های لگراند در وب سایت شرکت برق سان تجارت پایدار مراجعه فرمایید.

6 دیدگاه برای “نماینده رسمی لگراند فرانسه کیست

  1. محمد غیاثوند گفت:

    سلام آقای حسام خیلی از مقالات خوبی که توی سایتتون گذاشتین تشکر می کنم. من در خرم آباد هستم و مدتیه که یک الکتریکی تاسیس کردم و گاهی گذرم به محصولات لگرند هم میخوره و به سایت خوبتون میام و مقالاتی که میذارید رو شب ها مطالعه می کنم و تا الانم خیلی بهم کمک کرده. مرسی

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      سلام آقای غیاثوند گرامی
      خیلی لطف دارین شما و باعث افتخار بنده هست که مخاطب خوبی مثل شما را دارم.
      موفق و سربلند باشید

  2. علیرضا گفت:

    سلام
    مطالبتون کامل و جامعه خداقوت

  3. احد نولتاژیوسفی گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام
    ما کدوم مارک رو میتونیم جایگزین لگراند بکنیم و نمایندگی تو تبریز باشیم
    با تشکرو احترام

    1. دانیال خوش آمال گفت:

      با عرض سلام و احترام
      از برندهای البرز، سوپیتا و دانوب می تونید به جای لگراند استفاده بفرمایید.

  4. TN گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *