کلید و پریز

کلید و پریز اتاق تمیز فرانسوی

کلید و پریز اتاق تمیز

اتاق تمیز یا کلین روم Clean room به زبان ساده به محیط ها و اتاق هایی گفته می شود که در برابر ورود انواع آلودگی و گرد و غبار محافظت شده است. در طراحی و ساخت اتاق تمیز به جهت حفاظت هرچه بهتر آن می بایست از تجهیزات مخصوصی استفاده شود که در برابر شستشو و نفوذ گرد و غبار مقاوم باشند. اتاق تمیز بیمارستانی و اتاق تمیز داروسازی از جمله معروف ترین کلین روم ها هستند. در این مقاله قصد داریم کلید و پریز مخصوص اتاق تمیز شرکت فرانسوی لگراند که از خانواده بزرگ پلکسو این شرکت را بررسی کنیم. کلید و پریز اتاق تمیز لگراند سری پلکسو گروهی از محصولات مقاوم در برابر شستشو و گرد و غبار است که در رنگ های سفید و طوسی و در مدل های توکار و روکار ارائه می شوند. این کلید و پریز ها در انواع 16 آمپر و 20 آمپر تولید می شوند که در ایران فقط مدل 16 آمپر آن موجود و به فروش می رسد.

کلید و پریز اتاق تمیز لگراند

اتاق تمیز

کلید و پریز های اتاق تمیز فرانسوی لگراند در رنج آی پی IP44 تا IP66 تولید می شوند. این میزان از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار در کلید و پریزهای کلین روم به علت استفاده از واشرهای لاستیکی در کلیه محل هایی است که امکان نفوذ ذرات آب و گرد و غبار وجود دارد. کلید و پریز مناسب برای اتاق تمیز لگراند به طور کلی به صورت ماژولار هستند که به معنای قابلیت جدا سازی قسمت های مختلف کلید و پریز است که بسته به نوع محصول 3 تا 5 تکه را شامل می شود که همگی این قسمت ها در هنگام اتصال از این واشرها به جهت عایق بندی مناسب استفاده می کنند. همچنین به جهت اتصال محکم تر کلیه قسمت ها به یکدیگر از ضامن های فلزی با قابلیت قفل شدن استفاده شده است.

کلید مخصوص اتاق تمیز

تجهیزات اتاق تمیز

در کلید یک پل اتاق تمیز لگراند و کلید دوپل اتاق تمیز لگراند سری پلکسو در زیر پوشش پلاستیکی قرار گرفته روی مغزی کلید این واشرهای لاستیکی به خوبی قابل مشاهده هستند. وجود لاستیک در مدل توکار دور تا دور محلی که کلید و پریزها بر روی دیوار میچسبند نیز عایقی مناسب به جهت عدم نفوذ آب و گرد و غبار به داخل این کلید و پریز هاست. ساختار کلیدهای ضدآب مخصوص اتاق تمیز لگراند سبب می شود تا به راحتی بتوان کلید های به کار رفته در کلین روم را با انواع مواد شوینده شستشو داد. بر اساس اعلام رسمی شرکت فرانسوی لگراند کلید و پریزهای مدل پلکسو در مدل IP55 توانایی تحمل فشار آب واتر جت یا همان فشار آب شیرهای آتش نشانی را دارند.

پریز برق مخصوص اتاق تمیز

پریز برق کلین روم

پریز برق مخصوص اتاق تمیز لگراند از نوع درب دار است که از ورود آب پر فشار به داخل حفره های پریز برق جلوگیری می کند. وجود این درب به همراه عایق بندی های لاستیکی و فشرده سبب شده تا از هیچ یک از قسمت های این پریز ها آبی وارد نشود. این پریز برق ها قابلیت شستشوی کامل با انواع مواد شوینده غیر اسیدی در اتاق تمیز را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *