تست فلوک

چرا دستگاه تست فلوک باید کالیبره شود؟

کالیبره دستگاه تست فلوک

دستگاه تست فلوک یا تستر کابل شبکه و فیبرنوری یکی از تجهیزات کاربردی به جهت بررسی عملکرد و عیب یابی در شبکه های مسی و فیبرنوری است که توسط شرکت آمریکایی فلوک FLUKE ساخته می شود. این دستگاه نسبتاً گران قیمت دارای قابلیت های زیادی است که در ایران یکی از پرطرفدارترین قابلیت های دستگاه فلوک تست انواع کابل شبکه می باشد که عملکرد کابل های شبکه را تا متراژ 90 متری به وسیله آزمون های مختلف فنی با ارسال سیگنال های گوناگون و آنالیز سیگنال های رفت و برگشت مورد بررسی قرار می دهد. یکی از مواردی که شرکت فلوک در هنگام گرفتن انواع تست از دستگاه های فلوک بر روی آن تاکید ویژه ای دارد بررسی و بروز بودن تاریخ کالیبره دستگاه می باشد. اما چرا دستگاه تست فلوک باید کالیبره شود؟ اگر دستگاه تست فلوک کالیبره نشود چه اتفاقی خواهد افتاد و نتایج تست ها چگونه خواهد بود؟

کالیبراسیون تست فلوک


بر اساس اعلام شرکت فلوک نتورکس FLUKE NETWORKS با توجه به وجود قطعات الکترونیکی گوناگون در مدارهای داخلی دستگاه تست فلوک از جمله خازن، مقاومت، دیود، ترانزیستور و امثالهم در طول زمان به دلیل شرایط محیطی و فیزیکی همچون ضربه، حرارت، عبور جریان های الکتریکی ضعیف و قوی و … عملکرد تمامی این قطعات تحت تاثیر این عوامل قرار می گیرد که به سبب آن، انجام تست ها شامل نتایجی غیر دقیق و نادرست خواهد شد. به همین دلیل شرکت فلوک نتورکس با دریافت دستگاه و کالیبره کردن آن به وسیله دستگاه کالیبره تستر فلوک، کلیه خطاها و نقوص وارده را به صورت نرم افزاری و دستوری برطرف خواهد کرد.

چه زمانی باید دستگاه تست فلوک کالیبره شود؟

تیم پشتیبانی دستگاه تست فلوک به مشتریان خود توصیه می کند هر 12 ماه یک بار به جهت کالیبره کردن دستگاه تستر کابل شبکه به یکی از شعب فنی فلوک در سراسر دنیا مراجعه کنند. این شعب با دریافت دستگاه و انجام تست و بررسی بر روی دستگاه عملکرد آن را مورد بررسی قرار می دهند و در نهایت کلیه خطاهایی که دستگاه به آن دچار شده را به طور کامل برطرف می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *