کابل شبکه

بهترین برند کابل شبکه چیست

بهترین برند کابل شبکه

یکی از تجهیزات مهم در ساختار شبکه های کامپیوتری “کابل شبکه” می باشد که وظیفه آن دریافت و ارسال اطلاعات مابین سرورها و کلاینت ها است و می تواند قسمت های مختلف یک شبکه را به یکدیگر متصل نماید. در صورتی که این عضو بسیار مهم شبکه از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد می تواند عملکرد کلی یک شبکه را به طور کلی مختل نماید. به همین منظور کارفرمایان در هنگام ساخت و کابل کشی شبکه سعی می کنند از برندهای مطرح و باکیفیت استفاده نمایند.
در میان تمامی تولید کنندگان تجهیزات شبکه در دنیا، برند های کابل شبکه مطرحی در این زمینه وجود دارند که در این مقاله قصد داریم به بهترین آن ها اشاره کوتاهی داشته باشیم.
در پایان این مقاله به سوالات رایج خریداران کابل شبکه که به دنبال بهترین برند کابل شبکه در ایران هستند پاسخ خواهیم داد.

برندهای کابل شبکه

بهترین مارک کابل شبکه چیست؟

بهترین مارک کابل شبکه چیست؟ تولید یک کابل شبکه خوب و باکیفیت در مرحله اول نیازمند علم مهندسی، مواد اولیه باکیفیت بالا و ماشین آلات دقیق و مدرن است. بهترین برند کابل شبکه در دنیا شرکت هایی هستند که این مثلث را رعایت می کنند. به عنوان مثال اگر یک تولید کننده کابل شبکه از مس با خلوص کم در تولید کابل های شبکه خود استفاده نماید هرچند که در تولید آن از پیشرفته ترین ماشین آلات استفاده شده باشد نتیجه آن یک کابل شبکه با عدم بازدهی مطلوب است. بنابراین رعایت هر سه شرط در تولید یک کابل شبکه باکیفیت نقش بسیار زیادی دارند.
به طور کلی 10 برند قدرتمند کابل شبکه در دنیا وجود دارد:

  1. لگراند
  2. لئونی
  3. نگزنس
  4. هلوکیبل
  5. خراسان افشارنژاد
  6. لویتون
  7. زیمنس
  8. کام اسکوپ
  9. بلدن
  10. پریزمین گروپ

کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند

لگراند legrand یک شرکت فرانسوی تولید کننده تجهیزات برقی و شبکه است. این شرکت یک تولید کننده تمام عیار تجهیزات شبکه پسیو است که از ابتدای معرفی شبکه در دنیا با ارائه تکنولوژی ها و راه حل های گوناگون و ارائه محصولات جدید در بازار تبدیل به یک برند مطرح جهانی در حوزه شبکه شد. کابل شبکه لگراند را می توان یکی از پرفروش ترین تولیدات این شرکت فرانسوی نامید. کابل های شبکه لگراند به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب و تکنولوژی ساخت بالا در تولید، از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند از همین رو در زمره یکی از بهترین برند کابل شبکه موجود در ایران قرار می گیرد.
به دلیل سابقه طولانی مدت حضور لگراند در ایران و کامل بودن سبد فروش محصولات برق ساختمان و حمایت های دفتر مرکزی گروه البرز از مشتریان در سال های ابتدایی ورود تجهیزات شبکه لگراند به ایران، این برند توانست جایگاه نخست فروش را در میان برند های دیگر بدست آورد. در حال حاضر متاسفانه به دلیل عدم حضور دفتر البرز و نظارت بر بازار شاهد حضور محصولات تقلبی در کنار محصولات اصلی لگراند هستیم.

کابل شبکه لئونی

کابل شبکه لئونی

لئونی LEONI یک شرکت تولید کننده کابل برق، شبکه و فیبرنوری واقع در کشور آلمان است. این شرکت یکی از مبتکران نامی در زمینه سیم و کابل و تجهیزات شبکه در دنیا به شمار می آید. این شرکت تامین سیم کشی های بخشی از تولیدات شرکت BMW را نیز بر عهده دارد. کابل شبکه لئونی یک کابل شبکه باکیفیت با بسته بندی های شکیل و البته قیمتی بالاتر نسبت به رقبای خود است. لئونی کابل ها و تجهیزات شبکه مسی خود را به نام کرپن یا KERPEN نام گذاری کرده است. شرکت ریواتدبیر نماینده رسمی لئونی آلمان در ایران بود که متاسفانه با گسترش تحریم ها فعالیت این شرکت بر روی این برند کاهش یافت. در میان برندهای کابل شبکه در دنیا، لئونی یکی از بهترین برند های تولید کابل شبکه می باشد.

کابل شبکه نگزنس

کابل شبکه نگزنس

نگزنس NEXANS یک شرکت فرانسوی فعال در حوزه ساخت تجهیزات شبکه و فیبرنوری، انرژی های تجدید پذیر، سیم و کابل است که اکنون در 40 کشور جهان با 26000 کارمند به صورت مستقیم مشغول به فعالیت است. کمپانی نگزنس نیز با رقابت با برند لگراند محصولات بسیار با کیفیتی را تولید می کند. متاسفانه کابل شبکه نگزنس نیز به دلیل استقبال و فروش بالا در ایران به سرنوشت لگراند دچار شد. این روزها عمده محصولات نگزنس بازار تقلبی می باشند.

کابل شبکه هلوکیبل

کابل شبکه هلوکیبل

شرکت HELUKABEL تولید کننده و تامین کننده انواع کابل برق، سیم و کابل شبکه در کشور آلمان است. این شرکت بیش از 33000 نوع کالا سبد محصول کاملی را به مشتریان خود ارائه می دهد. هلوکیبل طیف گسترده ای از محصولات خود را با تولید در 36 کشور جهان عرضه می کند. کابل شبکه هلوکیبل نیز از باکیفیت ترین کابل های شبکه در دنیاست که متاسفانه در بازار ایران تقریباً از ابتدا حضور کمرنگی را تجربه کرده است. به هر حال HELUKABEL را می توان یک ابرسازنده کابل های شبکه در دنیا نامید.

کابل شبکه خراسان افشارنژاد

کابل شبکه خراسان افشارنژاد

با گسترش تحریم ها و جلوگیری از واردات محصولاتی که معادل داخلی آن در ایران وجود دارد شرکت های بزرگ سیم و کابل سازی ایران با توجه به فراهم بودن بستر تولید این دسته از محصولات و نیاز بالای بازار داخلی یک به یک کابل های شبکه را به سبد محصولات خود اضافه می کنند. کابل شبکه خراسان افشارنژاد هم محصول جدید این غول کابل سازی ایرانی است که در شروع اولیه تولید خود موفق به تولید کابل های شبکه با هدروم 8.1db در حالت پرمننت لینک از دستگاه تست فلوک شده است. در حال حاضر به جرات می توان گفت که خراسان بهترین برند کابل شبکه ایرانی است که با قدمت 50 ساله یکی از پیشگامان صنعت سیم و کابل در ایران به شمار می آید. کسب همگی استاندارد ها و نظارت بر تولید دقیق سیم و کابل در طول این سال ها سبب شده تا تمام محصولات کابل خراسان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. کابل شبکه خراسان مشابه نمونه های خارجی تولید می شود.

کابل شبکه لویتون

کابل شبکه لویتون

شرکت لویتون LEVITTON یک تولید کننده کابل و تجهیزات کابل کشی ساختار یافته و شبکه در ایالات متحده آمریکا است که در سال 1906 میلادی فعالیت خود را در شهر منهتن توسط آقای ایزیدور لویتون آغاز کرد. این شرکت تولید کننده انواع پریزها، سنسور، کابل و تجهیزات شبکه است. لویتون در حال حاضر در 85 کشور جهان به صورت مستمر در حال فعالیت می باشد. کابل شبکه لویتون از جمله کابل های شبکه در دنیاست که بر اساس استاندارد CPR یا Construction Products Regulation به معنی مقررات محصولات ساختمانی تولید می شود. کابل های شبکه لویتون در 4 کلاس مختلف تولید می شوند. این به مشتریان این اجازه را می دهد که متناسب با شرایط محیط از نظر دما، حریق و …کابل شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنند.
کابل شبکه برندرکس BRAND-REX نیز یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت لویتون می باشد.

کابل شبکه زیمنس

کابل شبکه زیمنس

شرکت زیمنس SIMENSE هم یک ابر کمپانی بزرگ آلمانیست که در حال حاضر در صد ها حوزه گوناگون مشغول به فعالیت است. شبکه و فیبرنوری نیز یکی از زمینه هایی است که شرکت زیمنس در آن فعالیت موفقی دارد. این شرکت با پیاده سازی ایده ها و خلاقیت های دائمی، محصولات مدرنی را به بازار ارائه می کند. کابل های شبکه زیمنس نیز محصولات پرفروشی هستند که متاسفانه از ابتدا به دلیل عدم تمرکز تامین کنندگان بر روی این برند، قیمت بالا و به تبع آن رقابت هیچگاه نتوانست جایی در ایران پیدا کند. در کنار این ها تحریم ها نیز سبب شد تا هیچگاه کابل شبکه زیمنس اصلی را در ایران آنطور که انتظار داشتیم مشاهده نکنیم.

کابل شبکه کام اسکوپ

کابل شبکه کام اسکوپ

کام اسکوپ COMMSCOPE یک برند آمریکایی واقع در ایالت کارولینای شمالی است. این شرکت متخصص تولید تجهیزات مخابراتی و شبکه از نوع مسی و فیبرنوری است که سابقه طولانی مدتی را در زمینه تولید و ارائه خدمات شبکه در کشورهای مختلف دنیا در کارنامه خود دارد. در سبد محصولات قابل ارائه خود کابل های شبکه Cat3، Cat5e، Cat6، Cat6A، Cat7 و Cat7a را دارد.

کابل شبکه بلدن

کابل شبکه بلدن

بلدن BELDEN یک برند آمریکایی است که تجهیزات شبکه و اتصالات مربوط به آن را تولید می کند. کمپانی بلدن تجهیزات شبکه را برای برنامه های کاربردی طراحی، تولید و به بازار عرضه می کند. این محصولات به بازارهای اتوماسیون صنعتی، سازمانی، امنیت، حمل و نقل، زیرساخت ها و بازارهای مسکونی کمک می کنند. بلدن یکی از بزرگترین تولید کنندگان کابل های الکترونیکی پرسرعت در ایالات متحده می باشد. در ایران نیز این کابل شبکه از فروش بسیار خوبی برخوردار است. بلدن نیز یکی از بهترین برند های کابل شبکه در دنیا می باشد.

کابل شبکه پریزمین گروپ

پریزمین گروپ یک شرکت ایتالیایی است که دفتر مرکزی آن در شهر میلان می باشد. پریزمین یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده کابل برای نیروگاه های بادی و مالک شرکت جنرال کابل ایالات متحده آمریکا می باشد.

کابل شبکه خوب چیست؟

با وجود معرفی همه برندهای مطرح کابل شبکه باید به این نکته توجه داشت که پیدا کردن برندهای اصلی و اورجینال خارجی در ایران کار بسیار دشواری است. تحریم ها، عدم واردات محصولاتی که معادل داخلی دارند و وجود برخی افراد سودجو که فروش کالاهای تقلبی برای آن ها نسبت به فروش یک محصول اصلی زحمت کمتر و سود بیشتری دارد همگی دست به دست یکدیگر داده تا حضور محصولات اورجینال در بازار داخل کمرنگ باشد. بنابراین در این شرایط پیشنهاد می شود که نه خودتان را با خرید کابل شبکه تقلبی به جای یک کابل اصلی گول بزنید و نه پولتان را دور بریزید. بهترین راه حل این است که سراغ برند های خوب ایرانی بروید که عمدتاً کابل های شبکه خود را ضمانت می کنند. در آینده ای نزدیک در خصوص بهترین برند های کابل های شبکه ایرانی به صورت مفصل مقاله ای را خواهیم نوشت. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *