کلید و پریز

کلید و پریز بارانی لگراند

کلید و پریز بارانی لگراند

بر اساس استاندارد های سیم کشی و مبحث 13، استفاده از کلید و پریز بارانی در محیط های مرطوب مثل حمام، سرویس بهداشتی و حیاط الزامی می باشد. کلید و پریز بارانی به کلید و پریزهایی گفته می شود که در صورت قرار گرفتن در مجاورت آب و گرد و غبار می توانند در برابر ورود آن ها و جلوگیری از اتصال کوتاه ناشی از ورود آب به داخل کلید یا پریز از خود مقاومت نشان دهند. این کلید و پریز ها معمولاً از واشرهای لاستیکی و سیلیکونی و درب به جهت جلوگیری از ورود آب در ساختار خود استفاده می کنند. شرکت فرانسوی لگراند یکی از شرکت هایی است که کلید و پریز های بارانی قدرتمندی را با نام تجاری پلکسو معرفی نموده است. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی ابعاد گوناگون کلید و پریز های ضد آب واترپروف بپردازیم و نگاه نزدیکی به اینگونه از محصولات داشته باشیم.
این مقاله در خصوص موارد زیر نوشته شده است:

  • کلید و پریز ضد آب لگراند
  • کلید و پریز واترپروف
  • کلید و پریز بارانی
  • قیمت کلید و پریز بارانی لگراند

کلید و پریز بارانی توکار لگراند

کلید و پریز بارانی لگراند (پلکسو) از دو رنگ طوسی و کرم و به دو صورت نصبی روکار و توکار عرضه می شوند. پلکسو ها شامل دو بخش مغزی (مکانیزم) و کادر هستند که به صورت جداگانه قابلیت جدا شدن از یکدیگر را دارند. در ساختار کلید و پریز ضد آب لگراند از واشرهای سیلیکونی در تمامی قسمت هایی که امکان ورود آب وجود دارد استفاده شده است. این امر سبب شده تا پلکسوها موفق به کسب استاندارد IP55 شوند که بر اساس این استاندارد؛ در صورت قرار گرفتن در معرض فشار آب شیرهای آب آتش نشانی فشار متوسط می تواند در برابر ورود و نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد.

کلید یک پل توکار بارانی

کلید یک پل توکار ضد آب لگراندکلید یک پل توکار بارانی لگراند با دو رنگ کرم و طوسی عرضه می شود. این کلید ها از نوع تبدیل بارانی هستند که در صورت اتصال به کلید تبدیل دیگری در فاصله ای معین امکان خاموش و روشن کردن یک مدار را از دو نقطه متفاوت خواهند داشت. کلید یک پل توکار بارانی یک کلید کاملاً ماژولار است و تمامی قسمت های آن قابلیت جدا شدن از یکدیگر را دارند. این خاصیت سبب می شود تا در صورت بروز خرابی برای هر یک از قسمت های کلید و پریز بارانی نیاز به تعویض مجموعه کامل آن نباشد.

کلید دو پل توکار بارانی

کلید دو پل توکار بارانی لگراند از دیگر محصولات سری پلکسو است که قابلیت نصب به صورت توکار را دارد. این کلید و پریز در دو رنگ طوسی و سفید عرضه می شوند و امکان خاموش و روشن کردن دو مدار مختلف را دارند. کلید دو پل بارانی لگراند از نوع تبدیل است که به سبب آن امکان اتصال به کلید دیگری را دارد و به وسیله این اتصال می تواند دو مدار را از دو نقطه قطع یا وصل نمود. کلید دو پل توکار ضد آب لگراند دارای استاندارد IP55 می باشد. کلید دو پل توکار سفید بارانی لگراند با کد 069855 و کلید دو پل توکار طوسی لگراند با کد 069815 ارائه می شوند.

پریز برق توکار بارانی

پریز برق بارانی توکار با نام تجاری پلکسو محصول دیگر از خانواده ضد آب لگراند است که با دو رنگ طوسی و سفید عرضه می شوند. پریز ضد آب لگراند از درب پلاستیکی با حاشیه هایی تمام عایق به جهت جلوگیری از نفوذ آب استفاده می کند. پریز برق توکار بارانی لگراند از نوع ارتدار است که به جهت هدایت جریان های اضافی می تواند به سیستم های ارتینگ متصل گردد. پریز برق توکار سفید بارانی با کد 069869 و پریز برق توکار طوسی بارانی با کد 069833 توسط لگراند ارائه می شوند.

کلید و پریز بارانی روکار لگراند

کلید و پریز روکار بارانی لگراند از دیگر محصولات خانواده پلکسو (PLEXO) است که با دو رنگ طوسی و سفید عرضه می شوند. این کلید و پریز ها دارای استاندارد IP55 می باشند و مقاومت بسیار بالایی در برابر آب و گرد و غبار دارند. اجزا تشکیل دهنده کلید و پریز واترپروف روکار لگراند عبارتند از مغزی یا مکانیزم و قوطی روکار ضد آب که از قرار گرفتن مجموعه این موارد در کنار یکدیگر می توان یک محصول کامل را تشکیل داد. خانواده کلید و پریزهای واترپروف روکار لگراند با کد 0697XX عرضه می شوند.

کلید بارانی روکار لگراند

کلید ضد آب 1 پلکلید بارانی لگراند یک کلید 1 پل روکار قابل نصب در سطوح مختلف است. این محصول یک کلید IP دار با استاندارد IP55 است که می توان در تمامی محیط های مرطوب از آن استفاده نمود. کلید روکار بارانی پلکسو در دو رنگ طوسی و سفید قابل ارائه است.

کلید دو پل بارانی روکار لگراند

کلید دو پل بارانی لگراند از سری محصولات روکار سری پلکسو است که از دو کلید مجزا به جهت قطع دو مدار متفاوت تشکیل شده است. کلید دو پل بارانی لگراند از یک قوطی و یک مکانیزم تبدیل تشکیل شده و در دو رنگ سفید و طوسی عرضه می شود. قوطی های استفاده شده در کلید و پریزهای روکار پلکسو قابلیت ورود لوله به صورت کاملاً آب بندی شده را برای مصرف کننده فراهم می کند.

پریز برق بارانی روکار لگراند

پریز برق بارانی روکارپریز برق بارانی لگراند یک پریز برق واترپروف (Waterproof) از خانواده محصولات پلکسو لگراند است که از یک قوطی روکار و یک مکانیزم مقاوم در برابر آب و گرد و غبار تشکیل شده است. این پریز از نوار های لاستیکی و عایق های سیلیکونی به جهت جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار استفاده می کند. پریز برق بارانی روکار فرانسوی لگراند در دو رنگ سفید و طوسی به صورت تک فاز ارائه می شوند. ولتاژ کاری این پریز ها 230 ولت و حداکثر جریان مجاز این گروه از محصولات 16 آمپر می باشد.
این پریز برق ها از نوع ارتدار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *