کابل شبکه

نکات قبل از خرید کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند

در شرایطی به نوشتن این مقاله می پردازیم که بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن تفاوت کابل های شبکه لگراند موجود در بازار با یکدیگر هستند. با مراجعه به بازار متوجه می شویم که ده ها مدل از کابل شبکه لگراند در بازار ایران با مدل های مختلفی وجود دارند که در هنگام خرید برخی از فروشندگان صادقانه اعتراف می کنند که کابلی که میفروشند از دسته کابل های شبکه لگراند ایرانی است و عده ای دیگر با کم لطفی نسبت به مشتریان خود کابل شبکه ایرانی را به جای کابل شبکه اصلی به فروش می رسانند. از آنجایی که نویسنده این مقاله با رصد دائمی بازار همواره در طول این سال ها قصد شفاف سازی و جلوگیری از کلاهبرداری ها را به صورت مقاله در وب سایت برق سان اعلام کرده است مجدداً تصمیم گرفتیم مقاله ای دیگر را برای اعلام شرایط عمومی بازار و اطلاع رسانی به مشتریان و خریداران کابل شبکه تدوین کنیم. دلیل این امر تنها جلوگیری از فروش کالای تقلبی به جای کالای اورجینال و یا کلاهبرداری است.
>پس اگر قصد خرید کابل شبکه لگراند را دارید پیشنهاد می کنم قبل از خرید این مقاله را مطالعه فرمایید.

کابل شبکه لگراند

اگر از بررسی تک به تک ده ها مدل از کابل شبکه لگراند صرف نظر کنیم می توانیم بگوییم به طور کلی چهار نوع کابل شبکه لگراند در سرتاسر ایران وجود دارد. این چهار مورد عبارتند از:
کابل شبکه اصلی لگراند
کابل شبکه وارداتی لگراند (غیر اصل)
کابل شبکه ایرانی لگراند (غیر اصل)
طرح کابل شبکه لگراند ( غیر اصل)
علت اعلام این چهار مورد بدست آوردن یک چشم انداز کلی از بازار ایران است که هنگام خرید کابل شبکه بتوانید تشخیص دهید کابل شبکه مقابل شما از کدام یک از این موارد فوق می باشد. در ادامه به بررسی بهتر این موارد می پردازیم.

کابل شبکه اصلی لگراند

کابل شبکه اصلی لگراند به گروهی از کابل ها گفته می شود که توسط کارخانه اصلی لگراند واقع در کشور چین یا فرانسه با تایید مسئول کیفی لگراند ساخته شده است. این کابل ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و مواد و مس به کار رفته به پیوست تکنولوژی تولید نهایتاً یک محصول بی نقص را حاصل کرده است. این کابل ها معمولاً از قیمت بالایی برخوردارند. چون اگر قیمت یک کابل معمولی را حداقل یک دلار در نظر بگیریم در زمان نوشتن این مقاله در بهار 1401 قیمت هر متر از کابل عددی معادل 25 هزار تومان می باشد. پس کابل هایی که تحت عنوان کابل شبکه اصلی با قیمت های 10 هزار تومانی به فروش می رسند اصلی نیستند.

کابل شبکه وارداتی لگراند

کابل شبکه وارداتی لگراند در بازار کابل های شبکه ای هستند که در چین توسط کارخانه هایی به غیر از کارخانه اصلی لگراند تولید می شوند. کیفیت این کابل ها امکان ارائه نظر را از ما گرفته است. چون برخی از کابل های شبکه لگراند غیر اصلی از کیفیت مطلوبی برخوردارند و بلعکس نمونه های دیگری وجود دارد که کیفیت بسیار بدی دارند. بنابراین پیشنهاد می کنیم در خصوص کیفیت این دسته از کابل ها قبل از خرید دقت فرمایید.

کابل شبکه ایرانی لگراند

کابل شبکه ایرانی لگراند نیز همانطور که از نامش پیداست از گروه کابل های شبکه تولید داخل است که توسط برخی از شرکت ها تولید می شود. عدم حضور برند لگراند در ایران و نبود قوانین کپی رایت سبب شده تا این کابل با همان بسته بندی و ظاهر تقریباً شبیه به اصلی در ایران تولید شود. متاسفانه بسیاری از شرکت های داخلی هستند که این کابل ها را با کیفیت بسیار مناسبی و با برند خود تولید می کنند اما به دلیل عدم محبوبیت برندشان با استقبال خوبی مواجه نمی شوند اما زمانی که همین کابل را با بسته بندی لگراند به بازار ارائه می کنند به راحتی تمامی تولیدشان به فروش می رسد. این روزها شرکت های داخلی تولید کننده کابل شبکه در تلاش واقعی برای تولید کابل های شبکه با کیفیت عالی هستند که در این زمینه نیز تعدادی موفقیت کامل را بدست آورده اند.

منظور از طرح کابل شبکه لگراند چیست؟

طرح کابل شبکه لگراند لقب برخی از کابل هایی است که اگر صادقانه بگوییم شاید با دستگاه تولید کابل تلفن تولید می شوند و عملاً هیچ کارایی مثبتی را ندارد. واقعاً دلیل تولید این دسته از کابل های زیر پله ای و خرید آن توسط برخی از فروشندگان شبکه مشخص نیست اما آن چیز که مشخص است بی کیفیت بودن این دسته از کابل هاست که پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه سراغ این دسته از کابل ها نروید.
قبل از خرید کابل شبکه لگراند به این نکات توجه فرمایید:

  1. درصورتی که قصد خرید کابل شبکه اصلی لگراند را دارید از فروشنده بخواهید زیر فاکتور سربرگ دار خود با مهر رسمی ضمانت اصلی بودن کابل شبکه خود را قید نماید.
  2. هر ارزانی ای بی دلیل نیست پس در هنگام خرید کابل شبکه تمام تمرکز خود را بر روی خرید کابل شبکه ارزان قرار ندهید.
  3. از اعتبار فروشنده و سوابق کاری آن حتی الامکان با انجام تحقیقات اطمینان حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *